کاخ سفید روسیه را به مذاکره دعوت کرد

کد خبر: 1127849

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که روسیه همچنان می‌تواند در مورد اوکراین یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو را برگزیند.

کاخ سفید روسیه را به مذاکره دعوت کرد

به نقل از رویترز، جیک سالیوان، بار دیگر در یک مصاحبه تلویزیونی با «فاکس نیوز» به تکرار مواضع ضد روسی آمریکا پرداخت و مدعی شد که هر لحظه امکان اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین وجود دارد اما روسیه می‌تواند به جای حمله به اوکراین مسیر دیپلماتیک را انتخاب کند.

سالیوان افزود که احتمال دارد روسیه به هر اقدامی از جمله الحاق منطقه دونباس اوکراین به مرزهای خود دست بزند و یا به حملات سایبری یا حتی تهاجم تمام عیار نظامی به اوکراین بپردازد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد زمان احتمالی چنین رویدادی از طرف روسیه گفت که ممکن است این اتفاق چند هفته طول بکشد و یا شاید روسیه همین فردا وارد عمل شود.

تنش‌های اخیر پیرامون مساله اوکراین به دلیل ادعاهای اثبات نشده از طرف غرب و کی‌یف مبنی بر اینکه احتمالا روسیه قصد «تهاجم» به اوکراین را دارد، شدت گرفته است.

اظهارات آمریکا در مورد تهاجم روسیه به اوکراین اندکی پس از آن بیان شد که روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز به نقل از چندیدن مقام ناشناس آمریکایی مدعی شدند که تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین باعث کشته شدن 25 هزار سرباز اوکراینی و حداقل 10 هزار پرسنل نظامی روسیه خواهد شد.

هرچند کرملین به شدت این اتهامات را رد کرده و آنها را بهانه ای برای گسترش حضور نظامی ناتو و استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا می داند.

مسکو همچنین بر حقش مبنی بر برای انتقال نیروهایش در داخل مرزهای خود تاکید دارد.

تاکنون، آمریکا، بریتانیا، کانادا و چند کشور دیگر اقدام به ارسال گسترده سلاح و نیروهای نظامی به اوکراین کرده‌اند. از طرفی واشنگتن نیز نیروهای بیشتری به کشورهای همسایه اوکراین از جمله لهستان و رومانی اعزام کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها