اعتراف کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد

کد خبر: 1131434

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص اعتراف کرد که تمام قواعد بازی در سوریه تغییر یافته و بشار اسد در مقابل چشم دشمنانش در حال برنامه‌ریزی و توسعه سوریه جدید است.

اعتراف کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد

«عاموس هارل» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه، ۲۲ فوریه) طی یادداشتی در روزنامه عبری «هاآرتص» منتشر شد به بررسی وضعیت سوریه در یازدهمین سالگرد  توطئه جهانی برای تجزیه این کشور عربی پرداخت.

روزنامه «رای الیوم» با انتشار ارزیابی او از وضعیت کنونی سوریه نوشت: «این در حالی است که رژیم اشغالگر از ابتدای بحران سوریه اعلام کرده بود که منافع تاکتیکی و استراتژیک آن مستلزم برکناری رئیس جمهور بشار اسد و دور کردن او از قدرت است. این رژیم در راستای همین رویکرد، خدمات پزشکی و سایر خدمات را در بیمارستان‌های خود به هزاران نفر از مجروحان سازمان‌های تروریستی "مخالف" دمشق ارائه می‌کرد و به گفته منابع آگاه، قطر و عربستان سعودی، این هزینه‌های درمان در اسرائیل را که بالغ بر ده‌ها میلیون دلار می‌شد، تأمین مالی کردند».

این روزنامه در ادامه نوشت: امروز، پس از گذشت ۱۱ سال از توطئه‌ای جهانی علیه دمشق، یک منبع امنیتی ارشد و مسئول در رژیم صهیونیستی در مصاحبه خود با روزنامه عبری هاآرتص اذعان کرد: «با شروع سال ۲۰۲۲ و فرو نشستن گرد و غبار نبردها، من یقین یافتم که جنگ در سوریه عملاً پایان یافته است».

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، افزود: «تمام قواعد بازی که می‌دانستیم، تغییر کرده است و در مقابل چشمان ما، رئیس جمهور اسد در حال طراحی و توسعه سوریه جدید است».

پیشتر «لیلاک شوال» تحلیلگر نظامی در روزنامه عبری (اسرائیل هیوم) به نقل از منابع ارشد امنیتی در رژیم صهیونیستی خشم خود را از شکست تل‌آویو در توطئه‌چینی علیه دمشق این‌گونه خالی می‌کند و با طفره رفتن از شکست این توطئه مدعی می‌شود: «تغییراتی که در دوره اخیر در سوریه رخ می دهد، بسیار چشمگیر است. پس از آن‌که برای نزدیک به یک دهه، سوریه در یک جنگ داخلی وحشیانه پر از خون غرق شد، جنگی که در آن صدها هزار نفر کشته و زخمی شدند و میلیون ها نفر از این کشور گریختند، رئیس جمهور بشار اسد به قدرت بازگشته و اکنون در تلاش برای تحمیل حاکمیت خود بر کشور، حتی بر طرف‌هایی که در این راه به او کمک کردند، مانند ایران، است»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها