موشک‌های انصارالله آسوشیتد پرس را ترساند

کد خبر: 1134318

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نیرو‌های یمنی یک موشک بالستیک را به سمت دریای سرخ شلیک کرده‌اند.

موشک‌های انصارالله آسوشیتد پرس را ترساند

نیروی دریایی آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیرو‌های انصارالله یمن یک موشک بالستیک را شنبه به سمت آب‌های دریای سرخ پرتاب کرده اند.

به گزارش آسوشیتد پرس، تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی مستقر در خاورمیانه ادعا کرد: «اگرچه ترافیک دریایی در این مورد تحت تأثیر قرار نگرفت، اما این اقدامات بی‌ثبات‌کننده بوده و خطری برای همه کشتی‌هایی است که از یک آبراه بین‌المللی مهم عبور می‌کنند».

گفتنی است، دریای سرخ به کانال سوئز متصل می‌شود که محموله‌های سوخت را از خاورمیانه به اروپا می‌فرستد.

سخنگویان نیرو‌های مردمی انصارالله بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. شلیک موشک انصارالله در دریای سرخ پیش از این به یک کشتی جنگی آمریکایی نزدیک شده بود. در اکتبر ۲۰۱۶، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس میسون» با شلیک دو موشک از یمن مورد هدف قرار گرفته است.

هفته قبل نیز، کشتی اماراتی سوئیفت-۱ SWIFT-۱ مورد حمله موشکی گروه انصارالله قرار گرفت. دولت امارات در آن زمان ادعا کرد که سوئیفت-۱ کمک‌های بشردوستانه را حمل می‌کرده است. هرچند کارشناسان سازمان ملل بعداً در مورد این ادعا گفتند که «در مورد صحت آن متقاعد نشده اند». این کشتی در دریای سرخ بین یک پایگاه نظامی اماراتی در اریتره و یمن در حال حرکت بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها