ورود ژنرال آمریکایی به صحنه جنگ اوکراین

کد خبر: 1134320

رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین که به مرکز تامین و ارسال تسلیحات به این کشور تبدیل شده است، بازدید کرد.

ورود ژنرال آمریکایی به صحنه جنگ اوکراین

سی ان ان با اشاره به اظهارات یک نماینده عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا شخصا و از نزدیک عملیات تحویل سلاح‌ها را مشاهده کرده است. فرودگاه مخفی که مارک میلی در مرز با اوکراین از آن بازدید کرد، به مرکز تامین و ارسال تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است.

میلی در این فرودگاه با نظامیان دیدار کرد و با روند تحویل سلاح آشنا شد. سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ارتش روسیه تلاشی برای متوقف کردن انتقال تسلیحات به اوکراین انجام نداده است، اما این نگرانی در میان مقامات آمریکایی وجود دارد که ممکن است با ادامه جنگ، این فرودگاه نیز هدف قرار بگیرد.

فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا مسئول اصلی این عملیات است و از ابزار ارتباطی خود با متحدان و شرکای واشنگتن برای هماهنگی تامین و ارسال سلاح استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که ۱۴ کشور به کی یف کمک‌های نظامی ارسال کرده اند، اما بخش مهم این کمک‌ها مربوط به آمریکا است. طبق بررسی‌های صورت گرفته آمریکا حدود ۲۴۰ میلیون دلار سلاح به اوکراین تحویل داده است.

روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی دانسته است که به مدت هشت سال قربانی ظلم و ستم و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند.

به گفته پوتین، روسیه برای پایان دادن به این وضعیت، غیرنظامی سازی اوکراین را مد نظر قرار داده است تا همه جنایتکاران جنگی در اوکراین که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

طبق اعلام وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیرو‌های مسلح روسیه فقط به زیرساخت‌های نظامی و مواضع نیرو‌های نظامی اوکراینی حمله می‌کنند و هیچ خطری غیرنظامیان اوکراینی را تهدید نمی‌کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است که هدف کشورش اشغال اوکراین نیست./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها