سفر رسمی ۲ روزه رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

کد خبر: 1134820

اسحاق هرتزوگ در سفر به ترکیه گفت روابط ما با ترکیه برای تقویت ثبات در منطقه مهم است.

سفر رسمی ۲ روزه رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

رئیس رژیم صهیونیستی در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، اسحاق هرتزوگ هنگام ترک فرودگاه بن گوریون گفت: «در مورد همه چیز هرگز به توافق نمی‌رسیم و روابط دچار تحول شده و اکنون شرایط آسانی نیست، اما می‌کوشیم روابط را با دقت بنا کنیم.»

او گفت: «وقتی نظم جهانی به هم می‌ریزد باید ثبات در منطقه تقویت شود.»

این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ است و در هفته‌های گذشته هیئت‌هایی از ترکیه و رژیم صهیونیستی مقدمات این سفر را در جلساتی دوجانبه مهیا کردند.

هرتزوگ سپس در صفحه توئیتر خود نوشت: «اکنون به همراه همسرم میشال برای بازدید از ترکیه به دعوت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان پرواز می‌کنم، که این مضاف بر گفتگو‌هایی است که از زمان ورود من به ریاست [اسرائیل]برقرار کردیم. پل‌ها و روابط با ترکیه یک منفعت اسرائیلی و منطقه‌ای است. امیدوارم این دیدار منجر به گفتگوی عمیق‌تری بین ترکیه و اسرائیل شود.»

رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل با مثبت توصیف کردن سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، مدعی شد این امر به بهبود روابط آنکارا-تل‌آویو کمک می‌کند.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر تل آویو را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفرای خود را فراخوانده بودند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها