تدارک ویژه ریاض برای استقبال از رئیس جمهور چین

کد خبر: 1136079

یک روزنامه آمریکایی خبر داد که ریاض از رئیس جمهور چین برای سفر به این کشور دعوت کرده و انتظار می‌رود این سفر پس از ماه رمضان انجام شود.

تدارک ویژه ریاض برای استقبال از رئیس جمهور چین

عربستان سعودی از رئیس جمهور چین برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی نوشت: «ریاض در سایه تنش کنونی با واشنگتن، از "شی‌جین پینگ" رئیس جمهور چین دعوت کرده در راستای تقویت روابط، به این کشور سفر کند».

بر اساس اعلام این روزنامه آمریکایی، انتظار می‌رود که سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی پس از ماه رمضان انجام شود و ریاض در حال برنامه ریزی است تا استقبالی همانند استقبالی که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق انجام داده، برای رئیس جمهور چین داشته باشد.

پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، دیگر محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی به آمریکا سفر نکرده است. جمال خاشقچی، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ (۲۱ مهرماه ۱۳۳۷ شمسی) بود. پیشتر سردبیری روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» برا برعهده داشت. خاشقچی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس واشنگتن‌پست مقاله‌هایی در انتقاد از برخی سیاست‌های کشورش به ویژه محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی منتشر کرد. وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

خاشقچی در اکتبر سال ۲۰۱۸ (مهرماه ۹۷) در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه به طرز فجیعی ترور شد. دولت آمریکا اسفندماه گذشته درباره ترور جمال خاشقچی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

بعد از ترور خاشقچی و تا به امروز، «خالد بن سلمان» عالی‌ترین مقام سعودی بوده که از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن، به آمریکا سفر کرده است. منابع خبری در آن زمان گزارش داده بودند که محمد بن سلمان هنوز نتوانسته موافقت واشنگتن برای سفر به آمریکا را جلب کند./منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها