واکنش کرملین اظهارات اخیر بایدن

کد خبر: 1136720

«دیمیتری پسکوف» اظهارات اخیر بایدن علیه پوتین را نابخشودنی توصیف کرد و گفت مسکو هر لحظه آماده مذاکره با اوکراین است ولی مقامات کی یف اشتیاق مشابهی به مذاکره ندارند.

به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز پنج شنبه در نشست خبری درباره تازه‌ترین تحولات بحران اوکراین گفت: مذاکرات بین دو هیئت روسی و اوکراینی امروز ادامه خواهد یافت. باید بار دیگر تأکید کنم که ما هر لحظه آماده مذاکره هستیم ولی متأسفانه طرف اوکراینی اشتیاق و تمایل مشابهی به مذاکره ندارد.

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سخنان اخیر بایدن مبنی بر اینکه پوتین جنایتکار جنگی است، ادامه داد: اظهارات اخیر بایدن درباره رئیس جمهور پوتین غیر قابل قبول و نابخشودنی است و کشوری که سایر کشورها را هدف حملات نظامی خود قرار داده است، حق ندارد اینگونه اظهار نظر کند.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا اظهارات بایدن زمینه برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا ایجاد می‌کند و چرا پوتین به این اظهارات پاسخ نمی‌دهد، گفت: رئیس جمهور ما یک شخصیت بین المللی، با درایت، دور اندیش و بافرهنگ است.

وی افزود: ما از همان ابتدا اعلام کردیم که مسکو شکست نخواهد خورد زیرا منابع و امکانات کافی در اختیار دارد. ما بیانیه دیوان کیفری بین المللی مبنی بر ضرورت توقف علمیات ویژه نظامی در اوکراین را محکوم می‌کنیم./مهر

کرملین: حکم دادگاه بین المللی درباره اوکراین را نمی‌پذیریم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره توقف عملیات در اوکراین را قبول ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (جمعه)  اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد ضرروت توقف عملیات نظامی در اوکراین را قبول کند و هیچ توافقی در این باره وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانیم این حکم را در نظر بگیریم. در حکم دادگاه بین المللی باید دو طرف رضایت داشته باشند و ما در اینجا رضایت نداریم و این حکم را نادیده می‌گیریم. ما از ابتدا تاکید کردیم که روسیه اعلام شکست نخواهد کرد، زیرا تجهیزات و توانایی‌های کافی را دارد.»

دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه حکم داده بود که روسیه باید فوراً عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند و اقدامات درخواستی کی‌یف را بپذیرد. این حکم با ۱۳ رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید.

پس از صدور این حکم ولودیمیر زلنسکی در توییتی ابراز خوشحالی کرد و این را یک پیروزی در برابر روسیه توصیف کرد. زلنسکی همچنین این حکم بین المللی را الزام آور خواند و از روسیه خواست تا از این حکم پیروی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها