اخبار جنگ اوکراین/بسته‌ تحریمی جدید اروپا علیه روسیه/اخراج 3 دیپلمات روس

کد خبر: 1138950

کمیسیون اروپا بسته‌ تحریمی جدیدی علیه روسیه معرفی می‌کند، اقدامات محدودکننده‌ای از جمله ممنوعیت واردات زغال‌سنگ روسیه و ارسال تجهیزات جدید به این کشور.

اخبار جنگ اوکراین/بسته‌ تحریمی جدید اروپا علیه روسیه/اخراج 3 دیپلمات روس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بسته تحریمی جدید همچنین شامل بستن مرزهای زمینی و دریایی اتحادیه اروپا بر حامل‌های روسی است.

این اتحادیه در میان دیگر اقدامات، پیشنهاد می‌کند که تحریم‌هایی جدید علیه الیگارش‌های روسی و اعضای خانواده‌هایشان وضع شود.

این بسته تحریمی باید به تایید همه ۲۷ کشور عضو اتحایه اروپا برسد.

همچنین به نقل از منابع رویترز، اتحادیه اروپا می‌خواهد واردات سیمان، چوب، لاستیک و محصولات شیمیایی و همچنین خاویار و ودکا را از مبدا روسیه ممنوع کند.

علاوه‌براین، این تحریم‌ها ممکن است بر صادرات نیمه‌هادی‌ها و تجهیزات دیگر به روسیه نیز وضع شوند، از جمله تجهیزاتی که در تولید گاز طبیعی مایع استفاده می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که این اقدامات محدودکننده تجار و مقامات سیاسی و نظامی بیشتری از روسیه را هدف قرار دهند.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد تمامی تبادلات مالی با بانک VTB و سه بانک دیگر روسی را که از سیستم سوئیفت قطع شده‌اند، ممنوع کند./ایسنا

سوئد سه دیپلمات روس را اخراج می‌کند

بر اساس گزارش رسانه‌های سوئد وزارت امور خارجه این کشور تصمیم به اخراج سه دیپلمات روس گرفته است.

به گزارش ایسنا، رسانه "رادیو سوئد" به نقل از آن لینده، وزیر امور خارجه این کشور گزارش کرد، سوئد سه کارمند سفارت روسیه در شهر استکهلم را اخراج می‌کند.

طبق گزارش این رسانه، لینده عنوان کرد، این دیپلماتها مطابق با کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین رفتار نکرده‌اند.

اوایل روز سه شنبه، وزارت امور خارجه دانمارک نیز اعلام کرد که تصمیم به اخراج ۱۵ دیپلمات روسیه از این کشور گرفته و وزارت امور خارجه ایتالیا نیز ۳۰ دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد./ایسنا

اسپانیا نیز حدود ۲۵ دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند

وزارت خارجه اسپانیا نیز پس از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و سوئد، امروز اعلام کرد که حدود ۲۵ دیپلمات روسیه را به بهانه تحولات اوکراین اخراج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای به بهانه تحولات اوکراین اعلام کرد: مادرید حدود ۲۵ دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند.

به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه اسپانیا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته حدود ۲۵ دیپلمات روس که «تهدیدی برای منافع» اسپانیا محسوب می‌شوند را «فورا» اخراج کند!

سوئد نیز ساعاتی پیش با اعلام خبر اخراج ۳ دیپلمات روس، به جمع کشورهای اروپایی پیوست که راه تنش آفرینی از طریق کاهش روابط دیپلماتیک با مسکو را در پیش گرفته‌اند.

اخراج دیپلمات‌های روسیه در کشورهای مختلف به بهانه تحولات در شهر بوچا واقع در حومه کی یف پایتخت اوکراین افزایش یافته است. این در حالیست که مسکو موضوع تصاویر منتشره در بوچا را ساختگی و توطئه ای با هدف دسیسه علیه این کشور اعلام کرده است.

کرملین:موضوع بوچا نمایشی کاملاً صحنه‌سازی شده و سیاه‌نمایی علیه مسکو است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: موضوع «بوچا» نمایشی کاملاً صحنه‌سازی شده و سیاه‌نمایی علیه مسکو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: درباره امکان انجام تحقیقات بین المللی بی طرفانه پیرامون اقدامات تحریک آمیز در شهر بوچا (در حومه کی‌یف پایتخت اوکراین) تردید داریم.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: مطالب جعلی دهشتناک و سازمان یافته ای درباره بوچا منتشر شده است. هرگونه اتهام علیه ارتش روسیه را رد می کنیم. هدف از تحریکات در بوچا سیاه نمایی علیه مسکو است.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: از رهبران غربی و شورای امنیت سازمان ملل می‌ خواهیم احساسات را رها کرده و عقلانی فکر کنند. ما همچنان تأکید داریم که هرگونه اتهام علیه روسیه و ارتش روسیه نه تنها بی‌ اساس است؛ بلکه یک نمایش کاملاً صحنه‌سازی شده است و چیزی جز یک نمایش غم‌انگیز نیست.

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که تمام عکس ها و ویدئوهای منتشره توسط کی‌یف از شهر بوچا «یک تحریک دیگر» است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده بود: همانطور که در بخش نظامی ذکر شد، در طول مدتی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک ساکن محلی نیز از هر گونه اقدام خشونت آمیزی آسیب ندیده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها