قانونگذار آمریکایی: ایالات متحده به خواسته های ایران تن ندهد

کد خبر: 1139234

یک عضو کنگره آمریکا بار دیگر از رئیس‌جمهور این کشور خواسته به توافق «قوی و طولانی‌تر» با ایران دست پیدا کند.

قانونگذار آمریکایی: ایالات متحده به خواسته های ایران تن ندهد

چند قانونگذار دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی عصر چهارشنبه به وقت تهران خواستار آن شدند که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به توافق طولانی‌تر  و قوی‌تر با ایران دست یابد.

به گزارش منابع خبری، «الین لوریا» نماینده دموکرات کنگره آمریکا در این زمینه گفت: «نمی‌‌توانیم یک توافق شکست خورده دیگر را تحمل کنیم.»

«جاش گاثمیر» دیگر نماننده جمهوریخواه کنگره آمریکا مدعی شد که به ایران نمی‌توان اعتناد کرد و بسیار مهم است که ایالات متحده به خواسته های ایران تن ندهد.

وی در ادامه گفت، به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر نیاز است نه توافقی کوتاه‌مدت‌تر و ضعیف‌تر. زمان آن رسیده است که از ارزش‌های آمریکا و متحدانمان محافظت شود.

«دین فیلپیس» دیگر نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت، ما مخالف توافق نیستیم. ما مخالف توافقی هستیم که به طور مطلق ایران را از تولید یا دستیابی به سلاح اتمی منع نمی‌کند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه درباره وضعیت جاری مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های ایران، با بیان اینکه «توافق بسیار در دسترس است اگر آمریکا بداند که ما از خطوط قرمز خود رد نمی‌شویم»، تصریح کرد: «کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز  دوشنبه در توئیتی درباره مذاکرات وین نوشت: «‌اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، به دلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است.»

وی خاطرنشان کرد: «وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند. هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها