لاوروف: مسکو تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد

کد خبر: 1140998

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اوج روسیه هراسی واشنگتن و بروکسل، حمایت آن‌ها از رژیم افراطی اوکراین و ایجاد یک دولت ضد روسیه در این کشور است.

لاوروف: مسکو تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانسی در پژوهشکده دولتی روابط بین الملل مسکو گفت: اکنون غرب به رهبری آمریکا به دنبال بازگرداندن و تحکیم سلطه خود در امور بین الملل است تا به منافع شخصی محدود خود به قیمت منافع ملی دیگر کشور‌ها ادامه دهد. مهمترین بخش این خط تهاجمی، سیاست دیرینه غرب برای مهار همه جانبه و سیستماتیک کشورمان در همه جبهه‌ها به قول خودشان است.

به گفته او غرب به مدت هشت سال از عدم تمایل کی یف به تبعیت از توافقات مینسک محافظت کرده و مقامات اوکراینی را برای بحران دونباس با زور تحت فشار قرار داده است.

لاوروف گفت که اوکراین فعالانه به ناتو کشیده شد، با سلاح های مرگبار تقویت و از هر جهت تشویق شد تا زبان روسی، آموزش روسی، رسانه‌های روسی را ممنوع  و مردم را دستگیر کند و روزنامه نگاران مستقل را تحت آزار و اذیت قرار دهد .

 چندی پیش نیز وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که  غرب به دنبال آن است که اوکراین را به پایگاهی برای سرکوب روسیه تبدیل کند. همچنین این احتمال وجود دارد که مانند حادثه «کراماتورسک» نیرو‌های اوکراینی با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب، اقدامات تحریک‌آمیز جدیدی را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه گفت: «سلطه آمریکا با نقض فاحش قوانین بین‌المللی و بر اساس برخی قوانین نامعلوم که در برخی موقعیت‌های خاص تحمیل می‌شوند، شکل گرفته است».

او با بیان اینکه مسکو تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد، خاطرنشان کرد که عملیات در اوکراین با هدف پایان دادن به برنامه‌های آمریکا برای تسلط جهانی است./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها