پیشتازی مکرون در نظرسنجی‌های انتخاباتی فرانسه

کد خبر: 1141985

امانوئل مکرون در نظرسنجی‌های مربوط به دور دوم انتخابات فرانسه بیش از پیش پیشتاز شده است.

پیشتازی مکرون در نظرسنجی‌های انتخاباتی فرانسه

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی فرانسه، در نظرسنجی‌های انجام شده درباره دور دوم انتخابات در این کشور که هفته آینده برگزار خواهد شد، همچنان پیشتاز است.

به گزارش رویترز، مکرون امروز (سه‌شنبه) پیشتازی بیشتری در نظرسنجی‌های انتخاباتی به دست آورد؛ به طوریکه وی در ۳ نظرسنجی برای دور دوم انتخابات در ۲۴ آوریل پیشتاز انتخاباتی بود.

نظرسنجی صورت گرفته از سوی نهاد تحقیقاتی ایپسوس درباره دور دوم انتخابات فرانسه نشان داد که مکرون ۵۶.۵ درصد از آرا را به دست آورده است که نیم درصد از نظرسنجی روز جمعه بیشتر و ۳.۵ درصد از نظرسنجی ۸ آوریل بیشتر است.

نظرسنجی آپینیون وی نیز نشان می‌دهد که مکرون ۵۶ درصد آرا را دارد که ۲ درصد از نظرسنجی روز جمعه بیشتر است.

در نظرسنجی آی‌فوپ نیز مکرون ۵۵ درصد آرا را دارد، این میزان نیم درصد نسبت به نظرسنجی پیشین و ۳ درصد هم نسبت به نظرسنجی ۸ آوریل بیشتر است.

میانگین امتیاز مکرون در این سه نظرسنجی ۵۵.۸۳ درصد برآورد شده است، او در انتخابات سال ۲۰۱۷ نیز با ۶۶.۱ درصد آرا توانست پیروز شود و رقیب انتخابات آن زمان خود یعنی «مارین لو پن» را شکست دهد. لو پن اکنون نیز نامزد انتخاباتی فرانسه و رقیب مکرون است.

هفته گذشته زمانیکه نتایج اولیه انتخابات فرانسه مشخص شد، منابع خبری از راه یافتن امانوئل مکرون، و مارین لو پن به دور بعدی خبر دادند.

وزارت کشور فرانسه نیز میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را، ۲۵.۴۸ درصد اعلام کرد.

این میزان در سال ۲۰۱۷ (دوره قبل)، ۲۸.۵۴ درصد و در سال ۲۰۱۲ (دو دوره قبل) ۲۸.۳۰ درصد بود. دوره پیشین آن نیز (سال ۲۰۰۷) ۳۱.۲ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند. قبل‌تر از آن هم از آن تا سال ۲۰۰۲ که پدر مارین لو پن برای بار دوم رئیس‌جمهور فرانسه شد، مشارکت ۲۱.۴ درصد بود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها