هشدار چین به آمریکا/پاسخگویی به هر گونه دخالت خارجی در موضوع تایوان

کد خبر: 1143877

سفارت پکن در واشنگتن امروز در بیانیه ای به آمریکا درباره ارسال تسلیحات به جزیره تایوان هشدار داد.

هشدار چین به آمریکا/پاسخگویی به هر گونه دخالت خارجی در موضوع تایوان

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در واشنگتن امروز جمعه با هشدار به آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: پکن حق پاسخگویی به هر گونه دخالت خارجی در موضوع تایوان را برای خود محفوظ می داند.

سفارت چین در واشنگتن در این خصوص اعلام کرد: آمریکا باید به اصل چین واحد احترام بگذارد و همکاری نظامی و فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کرده و به تعهداتش برای حمایت نکردن از تایوان مستقل پایبند باشد.

این در حالیست که «شی یی» (Shi Yi) سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور ناوشکن «یو اس اس سمپسون» (USS Sampson) از تنگه تایوان موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه می‌شود.

شیء یی همچنین تاکید کرد که نیروهای منطقه فرماندهی رزمی شرق، به طور مداوم در حالت آماده‌باش هستند و از حاکمیت و امنیت کشور چین و همچنین صلح و ثبات منطقه محافظت می‌کنند.

حضور و عبور ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه تایوان و مناطق اطراف آن، در راستای سیاست ایندوپاسیفیک ایالات متحده صورت می‌گیرد که طی آن واشنگتن تلاش می‌کند تا با تحریک مناطق جدایی طلب، از جمله تایوان، هنگ کنگ، تبت و … بهانه‌ای برای حضور نظامی در منطقه جهت به چالش کشیدن قدت روزافزون پکن ایجاد نماید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها