اردوغان: مسائلی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) وجود دارد

کد خبر: 1144075

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مسائلی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد گفت: با وجود اینکه در برخی مسائل حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده‌ایم، طبیعتاً نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد.

اردوغان: مسائلی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) وجود دارد

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در بازگشت از سفر عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات در منطقه و روابط ایران و عربستان که مذاکراتی در بغداد داشته اند گفت: هنوز با ایران نشست سطح بالای کمیته راهبردی را تشکیل نداده ایم. اما باید بگویم که مسائلی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) وجود دارد.

وی افزود: بخصوص موضوع یمن که یکی از موضوعات مهم جدایی طرفین است. در آنجا مسئله حوثی ها وجود دارد و حساسیت عربستان نسبت به این موضوع تداوم دارد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اما ما با وجود اینکه حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده ایم، طبیعتاً این نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد. در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد.

اردوغان در خصوص همکاری در حوزه نظامی با عربستان نیز گفت: درباره همکاری با عربستان بخصوص در حوزه صنایع دفاعی گامهای مشترکی که می توانیم برداریم را با آنها در میان گذاشتیم. ما تکنولوژی را داریم و آنها سرمایه را؛ با تجمیع سرمایه و تکنولوژی می توان کار کرد. در ترکیه یا عربستان می توانیم همکاری خود را داشته باشیم و یا حتی در کشور سوم نیز این گامهای برداشتنی خواهد بود. ما باید بازارهای جدید را پیدا کنیم. در این موضوع هم توافق کردیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها