ترامپ بایدن را به «شکست تمام عیار» از جمله در مسئله اوکراین متهم کرد

کد خبر: 1144490

دونالد ترامپ طی سخنرانی در نبراسکا بار دیگر بایدن را به «شکست تمام عیار» از جمله در مسئله اوکراین متهم کرد.

ترامپ بایدن را به «شکست تمام عیار» از جمله در مسئله اوکراین متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید بی‌کفایتی دولت فعلی واشنگتن می‌تواند به تشدید مسئله جنگ در اوکراین دامن بزند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ در گردهمایی روز یکشنبه شهر گرین‌وود در ایالت نبراسکا، به حامیان خود گفت: «افراد بی‌کفایت در حال اداره کشورمان هستند» و هشدار داد که وضعیت اوکراین «بسیار خطرناک» است و «می‌تواند تبدیل به جنگ جهانی شود.»

ترامپ بار دیگر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، را مورد انتقاد قرار داد و عملکرد او را «شکست بی‌نظیر و تمام عیار» توصیف و تکرار کرد که بایدن طی ۱۶ ماه آغازین ریاست جمهوری خود، بیش از مجموع پنج رئیس جمهور بد تاریخ آمریکا به این کشور خسارت وارد کرده است.

ترامپ گفت بایدن باعث شرمساری آمریکا شده است و سران جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیگر به آمریکا احترام نمی‌گذارند. ترامپ مدعی شد که پوتین «مدام از واژه [هسته ای] استفاده می‌کند، چون دیگر به رهبری ما احترام نمی‌گذارد.»

به گفته ترامپ، رؤسای جمهور کشور‌های دیگر به تماس‌های تلفنی بایدن پاسخ نمی‌دهند مگر «برای سوء استفاده از ما و کار دیگری با او ندارند.» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرد که بایدن «یک تست شناختی بدهد و نتایج را در معرض دید همه جهان قرار دهد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا تأکید کرد صرف نظر از مسائل بیرونی و اوکراین، دموکرات‌ها و دولت فعلی آمریکا بزرگترین تهدید برای این کشور هستند. ترامپ افزود انتخابات میاندوره‌ای آتی «مهم‌ترین انتخابات میاندوره‌ای تاریخ آمریکاست» و از حامیان خود خواست در این انتخابات شرکت کنند.

بر اساس نظرسنجی مشترک واشنگتن پست/ای بی سی نیوز که در فاصله زمانی ۲۴ تا ۲۸ آوریل انجام شد، نرخ نارضایتی کلی از بایدن ۵۲ درصد است، در حالی که ۴۷ درصد آمریکایی‌ها (در مقایسه با ۴۲ درصد موافق) به طور خاص مخالف اقدامات رئیس جمهور در مدیریت مساله اوکراین هستند.

اوایل ماه آوریل، سی ان ان گزارش داد که پس از یک سال و سه ماه ریاست جمهوری، محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح در مقایسه با رؤسای جمهور پیشین آمریکا رسیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها