حسن نصرالله: جنگ داخلی خط قرمز است

کد خبر: 1146128

دبیرکل حزب الله لبنان در همایشی انتخاباتی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

حسن نصرالله: جنگ داخلی خط قرمز است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در همایش انتخاباتی در ضاحیه جنوبی بیروت، در خصوص انتخابات پارلمانی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیچ عرب گرایی بدون فلسطین و بدون قدس و هیچ عرب گرایی همراه با عادی سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: حضور پرشور امروز و روز گذشته، پیامی برای تمام افرادی که بر سرنگونی محیط مقاومت شرط بسته بودند، است.

او گفت: رأی شهروندان خارج کشور به لیست‌های مقاومت بیانگر شجاعت و اخلاص آنهاست.

آمادگی ما تا پایان مانور‌های اسرائیل ادامه خواهد داشت

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از سخنرانی روی قدس از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیامی دریافت شد مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها تأکید کرده اند تمایل ندارند علیه لبنان اقدامی را انجام دهند.

او گفت: آمادگی و آماده باش ما تا زمان پایان مانور‌های اسرائیل ادامه خواهد یافت و مقاومت فلسطین نیز به همین صورت خواهد بود.

سید حسن نصرالله گفت: تمام آنچه نبیه بری رئیس مجلس گفت بیانگر افکار و مضامین دو طرفه ملی است.

ما خود را به عنوان جایگزین دولت مطرح نمی‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: وجود دولت مهم و اساسی است و جایگزین آن هرج و مرج است. ما حتی در موضوع مقاومت هم خودمان را به عنوان جایگزین دولت مطرح نمی‌کنیم و همیشه گفته ایم که ارتش، ملت و مقاومت.

او گفت: ما در شرایط بسیار حساسی هستیم و مسائل آن را نمی‌تواند با اظهارات حماسی و انقلابی حل کرد.

جنگ داخلی خط قرمز است

سید حسن نصرالله گفت: جنگ داخلی خط قرمز است و لبنانی‌ها باید به آن به عنوان خیانت بنگرند. آنچه همه باید برای آن تلاش کنیم، تشکیل دولتی عادل و مقتدر است و این هدف محقق شدنی است.

وی گفت: اموال دولت مال همه مردم است و باید از طریق پروژه‌های عادلانه و توسعه‌ای به آن‌ها برسد. فقط دولت عادل است که می‌تواند از حاکمیت و ثروت‌های کشور در مقابل دشمن محافظت کند.

خواستار مشارکت همه هستیم

سیدحسن نصرالله گفت: ما خواستار مشارکت همه و مخالف حذف کسی هستیم؛ همه باید در مجلس به اندازه خود نماینده داشته باشند. صحبت از اکثریت و اقلیت در تشکل دولت غیرمنطقی است و لبنان را با بحران‌های متعدد مواجه می‌کند.

او گفت: وقتی ما سال ۲۰۰۵ وارد دولت شدیم به پشتوانه حمایت مردم از مقاومت بود. ما از دولت‌های لبنان نخواسته و نخواهیم خواست که از مقاومت حمایت کند، بلکه فقط می‌خواهیم کسی در دولت به آن ضربه نزند.

ما در دریا دارای گنج هستیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر ما به خاطر خوش‌آمد آمریکا به سمت شرق حرکت نکنیم، این مانع از پیشرفت ما در همه زمینه‌ها خواهد شد. ما در دریا دارای گنج هستیم، در حالی که ملت لبنان از بیکاری، گرانی و گرسنگی رنج می‌برند.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا ما گنج خود را استخراج نمی‌کنیم؟ آیا از ترس آمریکاست؟ آمریکا بیشتر از محاصره، ایجاد گرسنگی در کشور و اجبار اسرائیل به حمله علیه لبنان چه کار دیگری می‌تواند انجام دهد؟

حفاری حق لبنان است

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: این حق لبنان است که در مناطق مورد نزاع برای گاز و نفت حفاری کند؛ دشمن اکنون این کار را می‌کند.

وی گفت: لبنان کشور فقیر و ورشکسته‌ای نیست؛ کسی که از فروش دارایی‌های دولت سخن می‌گویند، علیه کشور دسیسه کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: سیاستمداران حق ندارند لبنان را به یک کشور گدا و محقر تبدیل کنند. اگر دشمن بخواهد مانع حفاری ما شود، ما نیز می‌توانیم مانع از حفاری آن شویم.

وی گفت: لبنان کشوری ثروتمند است؛ چرا می‌خواهیم آن را به یک کشور گدا تبدیل کنیم و دست به دامن صندوق بین المللی شویم که شرایط تحقیرآمیزی را مطرح می‌کند؟

روز گذشته نیز دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی انتخاباتی گفته بود: مراکز پژوهشی که نظرسنجی به انجام رسانده اند، اعلام کرده اند، مسأله اکثریت وضعیت معیشت است و نه سلاح مقاومت. مردم لبنان روز ۲۵ اردیبهشت به منظور شرکت در بیست و چهارمین دور انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای خواهند رفت./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها