نفت امارات در راه اروپا

کد خبر: 1149455

در پی تشدید بحران انرژی اروپا، امارات محموله‌ای شامل یک میلیون بشکه نفت خام را از مصر به سمت اروپا فرستاد.

نفت امارات در راه  اروپا

امارات برای اولین بار در دو سال گذشته، ارسال کانتینر‌های نفت به اروپا را آغاز کرده است. محموله شامل حدود یک میلیون بشکه نفت خام امارات در راه رسیدن به یکی از بندر‌های اروپایی است.

به گزارش بلومبرگ، امارات یک نفتکش غول پیکر را از مصر به سمت اروپا هدایت کرده است. ارسال نفت به اروپا در حالی صورت می‌گیرد که این قاره با بحران انرژی رو به رو است. تا کنون، روسیه بزرگ‌ترین تامین کننده نفت اروپا بوده و ۲۶ درصد نفت این اتحادیه را تامین می‌کرده است. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، ممنوعیت احتمالی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه می‌تواند منجر به کمبود روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت خام و ۱.۲ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی شود.

پیش‌تر خبرگزاری بلومبرگ پیش بینی کرده بود چنین محموله‌ای بین اول تا سوم ماه مه (اوایل ماه جاری میلادی) به اروپا برسد. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نفت‌کش‌های بیشتری از ابوظبی به اروپا ارسال شود تا کمبود نفت روسیه را جبران کند، زیرا اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه است.

تحلیلگران می‌گویند محموله‌های نفت خلیج فارس می‌تواند از آسیا به اروپا منحرف شود، اما این امر مشارکت استراتژیک رو به رشد بین منطقه و خریدار اصلی آن یعنی چین را به خطر می‌اندازد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها