عطوان: صهیونیست‌ها با راهپیمایی پرچم همه خطوط قرمز را رد کردند

کد خبر: 1150768

عطوان اعلام کرد که صهیونیست‌ها با راهپیمایی پرچم خود همه خطوط قرمز را رد کردند و پاسخ مقاومت به آن قطعی خواهد بود، ضمن اینکه جنگ بعدی اگر شعله‌ور شود تنها با نابودی اسرائیل به پایان خواهد رسید.

عطوان: صهیونیست‌ها با راهپیمایی پرچم همه خطوط قرمز را رد کردند

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله جدید به بررسی پیامدهای برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی پرداخته و اعلام کرد، ما باور نمی‌کنیم که پاسخ فلسطین در قبال راهپیمایی تحریک آمیز پرچم رژیم صهیونیستی، صرفا به راهپیمایی‌های متقابل با برافراشتن پرچم‌های فلسطین محدود شود یا به مقابله جوانان فلسطینی با دست خالی با شهرک‌نشینان صهیونیست که توسط بیش از 3 هزار نظامی تا دندان مسلح پشتیبانی می‌شوند، خلاصه گردد.

وی افزود، بی شک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری با قاطعیت به این رفتار تحریک آمیز صهیونیست‌ها که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند پاسخ می‌دهند و از نظر من نیروهای مقاومت فلسطین به سرعت و به شکل بی سابقه و غافلگیرکننده پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهند داد. تقریباً همه صحن‌ها در مسجد الاقصی عصر روز یکشنبه در معرض اقدامات توهین‌آمیز و اشغال‌گرانه شهرک نشینان صهیونیست قرار داشت و آنها در این مکان مقدس با آزادی کامل عربده کشی می‌کردند. صهیونیست‌ها فلسطینیان را به زور اسلحه از مسجدالاقصی خارج کردند و این عربده کشی و اشغالگری آنها نباید بدون پاسخ بماند؛ چرا که توطئه تجزیه زمانی و مکانی مسجد الاقصی با اسلحه و توسل رژیم صهیونیستی به زور، در حال اجراست.

در ادامه این مقاله آمده است، سال گذشته در چنین روزهایی بود که گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک 4300 موشک و راکت به مواضع صهیونیستی به اقدام مشابه رژیم اشغالگر (مشابه راهپیمایی پرچم) پاسخی دندان شکنی دادند و جرقه نبرد شمشیر قدس زده شد. این موشک‌ها به مدت 11 روز رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان را در انزوای کامل از جهان قرار داد و اگر مداخله رئیس جمهور آمریکا به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نبود احتمال داشت که این جنگ طولانی‌تر نیز بشود. موشک‌های مقاومت فلسطین در سال گذشته موجب شد تا 6میلیون شهرک نشین صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کنند و برای نخستین بار از زمان روز نکبت فعالیت فرودگا‌ه‌های غیر نظامی رژیم صهیونیستی تعطیل شد.

وی ادامه داد، دور از انتظار نیست که در راستای اجرای وعده‌های مقاومت فلسطین و رهبران آن هر لحظه موجی از موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شود؛ مشابه واکنش مقاومت در عملیات چهارگانه‌ای که ماه پیش انجام شد و در آن هم‌زمان تل آویو، بئرالسبع، الخضیره و بنی براک مورد هدف عملیات‌های فلسطینی قرار گرفتند که بر اثر آنها 14 اسرائیلی کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی گشتند. استفاده نظامیان صهیونیست از گلوله‌های جنگی و واقعی هرگز موجب ترس و وحشت فلسطینیان نمی‌شود. فرزندان قهرمان فلسطین برای دفاع از سرزمین و آبروی خود هیچ ترسی از مرگ ندارند. همانطور که ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره مانع از تلاش همکاران او برای شفاف سازی جنایات اشغالگران و ارسال اخبار این جنایات به سراسر جهان نشد. فلسطینی‌ها عاشق شهادت هستند و پیش از این 40 هزار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

عبدالباری عطوان تصریح کرد، قطعا شرایط فلسطین اشغالی بعد از برگزاری راهپیمایی پرچم هرگز مانند قبل از آن نخواهد بود. شاهد خواهیم بود که اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 به زودی تبدیل به صحنه انفجاری بی سابقه و مقاومتی قدرتمند می‌شود. پس از آن شهرک نشینان صهیونیست دیگر روی امنیت و ثبات را نخواهند دید و هزینه اشغالگری خود را در سطح مادی و انسانی در حد بسیار بالایی می‌پردازند. اشغالگران به دنبال جنگ مذهبی هستند، اشکالی ندارد اما باید برای مقابله با 450 میلیون عرب و بیش از یک میلیارد مسلمان آماده شوند. «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در سال 2000 طعم شکست مقابل حزب الله را چشیده، زمانی که پیش بینی کرده رژیم اشغالگر به طور کامل دهه هشتم خود را نخواهد دید ، دروغ نگفته است.

در ادامه این مقاله تاکید شده است، یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و به دنبال آن برگزاری راهپیمایی پرچم به همه توافقنامه‌ها و معاهده اسلو پایان داد و تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز اشتباه استراتژیک همکاری و هماهنگی امنیتی این تشکیلات با رژیم صهیونیستی را دفن کرد. جنگ منطقه‌ای در آستانه شعله ور شدن است و اگر شعله‌های این جنگ روشن شود تنها با زوال و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی خاموش خواهد شد. زمانی که شهرک‌نشینان صهیونیست شعار «مرگ بر عرب‌ها» را سر دادند، با این شعار خود همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و نقاب و ماسک را از روی همه دروغ‌هایشان درباره دموکراسی کنار زدند و چهره واقعی خود را نشان دادند.

عطوان ادامه داد، این بسیار دردناک و در عین حال وحشیانه است که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی که تا دندان مسلح هستند به روی کودکان فلسطینیِ زیر 14 سال اسلحه می‌کشند و به آنها تجاوز می‌کنند. دردناک تر آن است که یک پیرزن سالخورده که بیش از 80 سال سن دارد و به زور عصا راه می‌رود توسط نظامیان صهیونیست به روی زمین می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. این تصاویر از وحشی‌گری صهیونیست‌ها در ذهن نسل‌های آینده باقی خواهد ماند و تنها راه انتقام آن پیروزی بر دشمن است.

عطوان در پایان این مقاله نوشت، پاسخ شدید مقاومت حتما در آینده نزدیک خواهد آمد و سکوت یحیی السنوار، محمد الضیف، زیاد النخاله و رهبران دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین به معنای آن نیست که جنایات اشغالگران صهیونیست بدون پاسخ باقی می‌ماند یا اینکه گروه‌های فلسطینی از حمله اسرائیل به غزه می ترسند؛ بلکه کاملا برعکس است. صهیونیست‌ها که پیش از این با حالتی شکست خورده از غزه فرار و شهرک‌های خود را رها کردند به زودی نه تنها از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری بلکه از سراسر فلسطین فرار خواهند کرد و به دنبال جای امنی خواهند بود. قدس متعلق به فلسطینیان و یک سرزمین عربی است و همچنان عربی باقی خواهد ماند./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها