مقام روس: روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند

کد خبر: 1151070

مقام پارلمانی روسیه به صراحت گفت که روسیه می‌تواند سواحل شرقی و غربی آمریکا را با چند موشک اتمی به کلی نابود کند.

مقام روس: روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند

 یک مقام پارلمانی روسیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت گفت که روسیه می‌تواند  شرق و غرب آمریکا را با چند موشک به کلی نابود کند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «دیلی میل» «آلکسی ژوروالف» از قانونگذاران پارلمان روسیه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند.

ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک‌های اتمی جدید «سارمات-۲» چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی‌ماند و «ابر قارچی شکل» ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

وی در بخشی از این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: « به شما خواهم گفت که برای از بین بردن کل ساحل شرقی آمریکا دو موشک سارمات و دو موشک برای ساحل غربی لازم است.»

وی ادامه داد: «چهار موشک و چیزی دیگر باقی نخواهد ماند. آن ابر قارچی از مکزیک قابل مشاهده خواهد بود.»

سارمات-۲ آخرین نسل موشک اتمی روسیه است که تصور می‌شود می‌تواند تا ۱۵ کلاهک ابرفرا صوت حمل کند، گفته می‌شود این موشک می‌تواند از همه دفاع‌های موشکی کنونی عبور کند. 

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اولین پرتاب سامانه موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات با موفقیت انجام شد. این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی بیشتر نسبت به موشک «وایوودا» را دارد، از توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی برخوردار است.

چندی قبل نیز «دیمیتری کیسیلوف» روزنامه نگار در برنامه‌ای تلویزیونی به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.

وی که طی برنامه‌ای در شبکه اول روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اژدر اتمی پوسیدون که روسیه اخیرا از آن رونمایی کرده می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.»

کیسیلوف که این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر انگلیس علیه روسیه مطرح می‌کرد، گفت:‌«چرا روسیه بزرگ را با تسلیحات هسته‌ایشان تهدید می‌کنند این در حالی است که آنها فقط یک جزیره کوچک هستند و می‌توان بریتانیا را با تسلیحات هسته‌ای روسیه نابود کرد.»

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع "سارمات" برای غرق کردن آن تا ابد کافی است.»

کیسیلوف اضافه کرد: «موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است.»/فارس

 عملیات «جنگال» ارتش روسیه علیه پهپادهای ناتو

رسانه‌ها ازعملیات جنگال ارتش روسیه علیه یک فروند پهپاد ناتو حین پرواز بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز سه‌شنبه ازعملیات جنگال (جنگ الکترونیک) ارتش روسیه علیه یک فروند پهپاد ناتو حین پرواز بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» به نقل از شبکه خبری «ریا نووستی» ارتش روسیه علیه یک پهپاد ناتو بر فراز دریای سیاه عملیات جنگال انجام داد.

بر اساس این گزارش، یگان‌های جنگال روسیه هنگام تلاش این پهپاد برای انجام عملیات تجسسی  بر فراز دریای سیاه و نزدیک شدن به جزیره کریمه این عملیات را انجام داندند.

ریانووستی گزارش کرد که یگان‌های جنگ الکترونیک  روسیه با حسگرهای رادیویی، ماموریت این پهپاد را غیرممکن کردند.

ریانووستی همچنین گزارش داد که یگان جنگال روسیه پیشتر نیز کشتی‌های ناتو را که سعی می‌کنند برای شناسایی به سواحل شبه جزیره نزدیک شوند، در دریای سیاه هدف قرار داده‌اند.

ناتو همزمان با آغاز جنگ در اوکراین، عملیات شناسایی را نزدیک مرزهای هوایی روسیه، بلاروس و اوکراین انجام داده است و داده‌های اطلاعاتی مهم در مورد درگیری را جمع آوری می‌کند.

همزمان با وارد شدن عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به روز نود و هفتم خود، وزارت دفاع این کشور نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت: «در جریان تحقیقات در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، یک کامیون یخچال‌دار با سیستم خنک‌کننده خراب کشف شد که اجساد ۱۵۲ شبه نظامی در آن نگهداری می‌شد.»

کناشنکوف درباره عملیات شبانه توضیح داد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۳۸ نقطه فرماندهی و ۴۱۷ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کردند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از حملات هوایی و توپخانه‌ای که مراکز فرماندهی و مواضع ارتش اوکراین و همچنین انبارهای مهمات و سوخت را هدف قرار داده بود، منتشر کرد.

پیش از این، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های خودکششی از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

روسیه از ۵ اسفند گذشته  (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها