بشار اسد میزبان دو مقام روس

کد خبر: 1103543

رئیس جمهور سوریه که میزبان دو مقام روس بود گفت که تحولات منطقه به ویژه خروج آمریکا از افغانستان نشانگر ضعیف شدن نقش این کشور و همپیمانانش است.

بشار اسد میزبان دو مقام روس

«الکساندر لاورنتینف» و «سرگئی ورشینین» فرستاده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه روسیه بعد از ظهر امروز یکشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

بشار اسد در این دیدار گفت که تحولات منطقه به ویژه خروج آمریکا از افغانستان نشانگر ضعیف شدن نقش این کشور و همپیمانانش است.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که با توجه به این ضعف، کشورهای منطقه و همسایه باید برای تقویت امنیت و صلح وارد عمل شوند و آینده منطقه نیز با اراده ملتهای آن و به دور از مداخلات خارجی تعیین شود.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات میدانی سوریه و منطقه و نشستهای کمیته بررسی قانون اساسی سوریه بررسی شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که طرفین در این دیدار، زمینه‌های همکاری در مبارزه با تروریسم و مسائل تجاری را بررسی کردند.

فرستاده‌های روس گفتند که این دیدار در راستای دستورات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش همکاری و گسترش فعالیت با سوریه در تمامی سطوح است.

ورشینین و لاورنتینف تأکید کردند که روسیه آماده است در روند بازسازی و تعمیر زیرساختهایی که تروریسم آن را تخریب کرده است، همکاری کارآمدی داشته باشد.

این دو مقام روس همچنین از آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های انرژی و کشاورزی و در نتیجه فعالسازی اقتصاد سوریه، خبر دادند.

طرفین سوری و روس بر اهمیت تداوم مسیر سیاسی تأکید کردند تا توافقاتی بر اساس اصول ملت سوریه صورت بگیرد و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور نیز حفظ شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها