احتمال سفر بایدن به خاورمیانه و دیدار با بن سلمان

کد خبر: 1151413

برخی منابع گفته اند که مقامات آمریکایی در حال برنامه ریزی برای سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در اواخر ماه جاری برای دیدار با متحدان این کشور در خلیج فارس هستند.

احتمال سفر بایدن به خاورمیانه و دیدار با بن سلمان

به گزارش العربی، منابع خبری اعلام کرده اند که مقامات آمریکایی در حال برنامه ریزی برای سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در اواخر ماه جاری برای دیدار با متحدان این کشور در خلیج فارس هستند. گفته شده این دیدارها می‌تواند شامل دیدار بایدن با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی هم باشد.

به گفته منابع آگاه در داخل و خارج از ایالات متحده که خواستند نامشان فاش نشود، هیچ تصمیم نهایی درباره این سفر گرفته نشده است. این منابع گفتند که این سفر که به طور احتمالی پس از نشست سران گروه ۷ در آلمان و نشست ناتو در اسپانیا برنامه ریزی شده است، شامل سفری به تل آویو می‌شود که در آن بایدن با «نفتالی بنت»، نخست وزیر تل آویو نیز دیدار خواهد کرد.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره احتمال رفتن بایدن به عربستان سعودی به خبرنگاران گفت که او «هیچ سفری در پیش ندارد و بایدن بر عقاید قبلی خود در مورد ولیعهد عربستان ایستاده است.» با این حال منابع دیگری در داخل کاخ سفید احتمال برگزاری این سفر و دیدار بایدن و بن سلمان را رد نکرده اند.

این سفر احتمالی با هدف تقویت روابط واشنگتن با ریاض در زمانی انجام می‌شود که بایدن در تلاش است راه‌هایی برای کاهش قیمت بالای بنزین در ایالات متحده بیابد. اما مشخص نیست که آیا عربستان سعودی با افزایش تولید نفت موافقت خواهد کرد، یا خیر؟

مقامات سعودی قبلاً درخواست‌های ایالات متحده در مورد سطح عرضه نفت را رد کرده بودند و همچنان مطابق با توافق تولیدی که اوپک با روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر منعقد کرده، به تولید و عرضه نفت خام مباردت می‌کنند.

منابع آگاه همچنین گفته اند که بایدن قصد دارد در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض با حضور بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی شرکت کند و هدف فعال کردن مجدد نشست سالانه بین ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس است که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز و بعدها متوقف شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها