جو بایدن: سفر به عربستان منتفی نیست

کد خبر: 1151787

رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه احتمالا در آینده نزدیک به خاورمیانه سفر و با سران رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی دیدار می کند، گفت سفر به عربستان منتفی نیست.

جو بایدن: سفر به عربستان منتفی نیست

به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره تحولات اوکراین گفت: جنگ پوتین علیه اوکراین باعث افزایش قیمت کالاها و توقف صادرات محموله‌های غلات از مبدأ اوکراین شده است. اوکراین ۲۰ میلیون تُن حبوبات و غله در اختیار دارد که به علت تحریم‌ها نمی‌تواند آن را صادر کند. برخی خانواده‌ها در آمریکا هنوز تحت تأثیر اقدامات دیکتاتور (پوتین) و سیطره او بر بخش انرژی قرار دارند.

بایدن در بخشی دیگری از اظهاراتش گفت: احتمال دارد که به خاورمیانه سفر کنم ولی در حال حاضر هیچ برنامه مستقیمی برای سفر به عربستان ندارم هر چند احتمال سفر به این کشور نیز منتفی نیست. در سفر به خاورمیانه احتمالاً با سران اسرائیل و برخی کشورهای عربی دیدار خواهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد: اعلام افزایش تولید نفت توسط اوپک اقدامی مثبت است اما من اطمینان ندارم که کافی باشد.

این اظهارات بایدن در حالی است که روزنامه عبری زبان «معاریو» از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو در تاریخ ۲۳ ژوئن (دوم تیر ماه) خبر داد.

به نوشته معاریو، جو بایدن در این سفر یک روزه قرار است با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کند و پس از آن راهی رام‌الله شود تا دیداری نیز با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان انجام دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز دیروز پنج شنبه خبر داده بود که بایدن اواخر ماه جاری میلادی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. بر اساس گزارش این روزنامه، بایدن در این سفر قرار است با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و دیگر سران کشورهای عربی دیدار و گفتگو کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها