تست کرونای بورل مثبت شد/درخواست بورل در قرنطینه از پوتین

کد خبر: 1152120

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر یکشنبه از ابتلای خود به کووید-19 خبر داد.

تست کرونای بورل مثبت شد/درخواست بورل در قرنطینه از پوتین

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر روز یکشنبه از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «تست کووید-19 من مثبت شد. طبق قوانین و رویه‌های مربوطه، در قرنطینه هستم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «حالم خوب است».

 سازمان جهانی بهداشت چند روز پیش اعلام کرده بود که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هنوز در دنیا رو به کاهش است.

مطابق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ تنها در دو منطقه جهان سیر صعودی داشت: قاره آمریکا و منطقه غرب اقیانوس آرام. فوتی‌ها در خاورمیانه افزایش ۳۰ درصدی داشت، اما در جاهای دیگر ثابت یا نزولی بودند.

سازمان جهانی بهداشت گفت که همه واریانت‌های فرعی اومیکرون را به عنوان «واریانت‌های نگران‌کننده» می‌داند. این سازمان خاطرنشان کرده کشورهایی که موج افزایش واریانت فرعی BA.2 را تجربه کرده‌اند ظاهراً کمتر از کشورهای دیگر درگیر سایر واریانت‌های فرعی شدند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

کشور آمریکا یکی از کشورهایی بود که بیشترین تلفات بر اثر کرونا را داشت. روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه رسانه‌ها گزارش دادند شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

بورل در قرنطینه از پوتین خواست به جنگ اوکراین پایان دهد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام ابتلا به کووید -19 و حضورش در قرنطینه، در رشته توئیتی بر ضرورت پایان دادن به جنگ اوکراین توسط ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بورل دقایقی پیش از اعلام ابتلا به کووید-۱۹، در حساب توئیتر خود در این باره نوشت: لازم است تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به جنگ علیه اوکراین پایان دهد، حاکمیت وتمامیت ارضی اوکراین باید بازگردانده شود، این به نفع تمام جامعه بین الملل است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درادامه رشته توئیت خود نوشت: اتحادیه اروپا به  همبستگی کامل خود با کشورهای سراسر جهان در رسیدگی به پیامدهای این جنگ ادامه خواهد داد.

بورل در ادامه نوشت: ادامه محاصره بنادر اوکراین ازسوی ورسیه، مانع از صادارات غلات، مانند ذرت و گندمی شده است که درحال حاضر در اوکراین، یکی از کشورهای مهم تولید کننده غلات، گیر افتاده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رشته توئیت های خود نوشت: روسیه مسئول مستقیم هرگونه کمبود در تجارت بین المللی غلات است .

به گزارش ایرنا، بورل ۱۳خردادماه ۱۴۰۱ و  بدنبال یکصدمین روز جنگ در اوکراین در رشته توئیتی نوشته بود: تاپیروزی اوکراین بر روسیه این اتحادیه  درکنار کی یف خواهد ایستاد.

جنگ اوکراین بعد از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت، عملا کلید خورد.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها