اخبار جنگ اوکراین| اوکراین از رژیم صهیونیستی«گنبد آهنین»می خرد

کد خبر: 1152622

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی از درخواست کشورش از تل‌آویو برای تجهیز آن به سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین| اوکراین از رژیم صهیونیستی«گنبد آهنین»می خرد

 «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی امروز سه‌شنبه گفت که کشورش از تل‌آویو خواسته تا کی‌یف را به سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» تجهیز کند. 

وی در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب گفت: «ما باید از هموطنان خود دفاع کنیم آنگونه که اسرائیل از هموطنان خود در برابر حماس دفاع می‌کند».

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی همچنین از عدم پایبندی تل‌آویو به وعده کمک‌های خود به اوکراین گلایه کرد و گفت: «فقط ده درصد از تجهیزات حمایتی که اسرائیل قول آن را به اوکراین داده بود، به این کشور تحویل داده شده است و علاوه بر آن اسرائیل به سربازان زخمی اوکراینی که نیاز به اعضای مصنوعی دارند، اجازه ورود به اسرائیل برای درمان را نمی‌دهد».

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اوکراین بهار سال گذشته رسما از آمریکا برای تجهیز به سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و نیز سامانه گنبد آهنین درخواست کرده بود.

گزارش‌های منتشره در فوریه گذشته نشان می‌دهد که رژیم موقت صهیونیستی با درخواست اوکراین برای تجهیز این کشور به سامانه گنبد آهنین مخالفت کرده بود. از آنجا که رژیم موقت صهیونیستی و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای توسعه سامانه گنبد آهنین با یکدیگر همکاری کرده‌اند، فروش این سامانه به طرف سوم به موافقت هم‌زمان واشنگتن و تل‌آویو بستگی دارد./فارس

حملات بالگردهای اوکراین به روسها

ارتش اوکراین و مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور اوکراین به ادامه درگیری های شدید در شهر «سیویرودونتسک» واقع در شرق اوکراین اشاره و بر مقاومت نیروهای اوکراینی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است که درگیری ها بین نیروهای اوکراینی و روسی در شهر «سیویرودونتسک» واقع در شرق اوکراین به خیابان های این شهر کشیده شده است.

وی در عین حال اذعان کرده است که نیروهای روسی از تفوق عددی برخوردارند.

ارتش اوکراین نیز در همین رابطه در آخرین گزارش عملیاتی خود اعلام کرد که نیروهای روسی به یورش به سیورودونتسک که در آن درگیری های شدیدی در حال وقوع است، ادامه می دهند.

بر اساس گزارش ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، بالگردهای اوکراینی به نیروهای روسی در منطقه «خرسون» و هواپیماها به انبارهای مهمات در منطقه «میکولایف» حمله کردند. این گزارش می افزاید که روسیه بیش از ۲۰ نفر و ۱۰ واحد تجهیزات نظامی را از دست داده است.

«سرهی هایدای» فرماندار اوکراین در منطقه «لوهانسک»، منطقه ای که روسیه استقلال آن را به رسمیت شناخته و از آن به عنوان جمهوری خلق لوهانسک یاد می کند، در پیامی که تلگرام منتشر کرد، نوشت: در حال حاضر، دشمن به یورش به سیویرودونتسک ادامه می‌دهد و درگیری‌ها ادامه دارد. حمله روسها در جهت «نووختیرکا» و «ورونوف» نیز دفع شد. در منطقه «بیلوهوریوکا» دشمن از گروه های خرابکار و شناسایی استفاده می کند.

زلنسکی پیشتر نیز از دیدار با نیروهای اوکراینی در خطوط مقدم درگیری ها در شرق این کشور خبر داده و گفته بود: من به همه کسانی که ملاقات کردم، با آنها دست دادم، ارتباط برقرار کردم و حمایت کردم، افتخار می‌کنم. چیزی برای ارتش چیزی آورده شده است، اما من جزئیات آن را بیان نمی‌کنم و من نیز چیزی از آنها برای شما آوردم که مهم است: اعتماد به نفس و قدرت.

پیشتر نیروهای اوکراینی مدعی شدند که حدود ۲۰ درصد از اراضی را که از زمان عملیات روسیه در سیویرو دونتسک از دست داده بودند، پس گرفته اند.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس تصمیم گرفته اند تا سامانه‌های پرتاب موشک بردبلند را به اوکراین ارسال کنند. اسپانیا نیز می‌خواهد اوکراین را به موشک‌های ضدهوایی مجهز نماید.

مسکو نیز ضمن تکرار هشدارهای قبلی در این رابطه گفته است که نابودی این تسلیحات برای روسیه بسیار آسان خواهد بود.

 وزارت دفاع روسیه: ۱۹۰ هواپیما و ۱۱۳۹ پهپاد اوکراین منهدم شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور تاکنون ۱۹۰ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد و ۱۱۳۹ پهپاد اوکراین را از بین بردند.

 «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه (امروز) آمار جدیدی درباره آخرین خبرهای میدانی درباره جنگ با اوکراین ارائه داد.

منابع رسانه‌ای در روسیه خبر دادند، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود اعلام کرد که نیروها و تجهیزات نظامی این کشور مقادیری از تسلیحات ارسالی نروژ و توپخانه مدل «هوویتزر» ساخت آمریکایی را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف گفت: «یک توپخانه خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری که توسط نروژ (در اختیار اوکراین) قرار گرفته بود، دو هویتزر ساخت ایالات متحده و همچنین هفت تیربار و خمپاره‌انداز از بین رفت».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این حملات «بیش از ۴۰۰ ملی‌گرا، ۱۰ قطعه زره، سه سامانه راکت انداز چندگانه مدل گراد، ۱۰ خودروی ویژه و همچنین سه سکوی پرتاب موشک ضدهوایی اس-۳۰۰ در نزدیکی کراماتورسک نابود شدند».

به گفته او، روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ پهپاد اوکراینی را در مناطق خارکوف و نیکلایف را ساقط کرد. کوناشنکف اعلام کرد، نیروهای روسیه با موشک‌های دقیق دو انبار مهمات اوکراینی و سه توپخانه را از بین بردند.

وی افزود: « از آغاز عملیات ویژه نظامی، در مجموع اهداف زیر منهدم شده است: ۱۹۰ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد، ۱۱۳۹ پهپاد، ۳۳۳ سامانه موشکی زمین به هوا، ۳۴۴۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۷۸ سامانه راکت انداز چندگانه، ۱۸۰۷ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳۴۶۴ خودروی موتوری ویژه نظامی».

توضیحات سخنگوی وزارت دفاع روسیه در شرایطی مطرح شده که پیشتر  «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای روسی بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «بخش قابل توجهی از جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل چپ سِوِرسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی لیمان و اسویاتوهیرسک و همچنین ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌اند».

وزیر دفاع روسیه با اعلام تسلط کامل این کشور بر شهر اسویاتوهیرسک، مناطق استودنوک، یارووایا، کروفسک، یامپول و دروبیشوو را به عنوان بزرگترین شهرک‌هایی که تحت کنترل نیروهای روس درآمدند، نام برد.

ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

تشکر دیپلمات اوکراینی از صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی با تشکر از صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی، خواستار دریافت کمک بیشتر از سوی رژیم موقت صهیونیستی برای مقابله با ارتش روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی، ضمن تشکر از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی، از مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی خواست برای کمک به کشورش جهت مقابله با روسیه، کی‌یف را به  انواع سامانه دفاع موشکی  مجهز کنند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» کورنیچوک روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در تل آویو گفت که اسرائیل از ارائه حداقل کمک‌های دفاعی به اوکراین خودداری می‌کند. او گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم یک ابزار دفاعی به شکل گنبد آهنین و ابزارهای دفاعی مشابه دهد، ما باید از شهروندان خود محافظت کنیم.»

وی در سخنان خود از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی  تشکر کرد و گفت که ساکنان این منطقه نسبت به اوکراین همدلی و گرمی نشان می‌دهند. او در ادامه گفت: «برای من مهم است که شرکت‌ها و سازمان‌های اسرائیلی تشکر کنم که از روز اول جنگ به اوکراین کمک کرده‌اند.»

دیپلمات اوکراینی در حالی خواستار دریافت سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی است که عملکرد سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.

رسانه‌های خبری، پیشتر، از عملکرد ناموفق این سامانه در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین و همچنین اقدام ناموفق این سامانه در رهگیری یک موشک شلیک‌شده از خاک سوریه به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی گزارش‌هایی منتشر کرده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا نیز از عملکرد ناموفق گنبد آهنین در رهگیری پهپاد جنبش حزب‌الله لبنان خبر داده بود و  به طور رسمی  به شکست خود در رهگیری این پهپاد اذعان کرده بود؛ پهپادی که به مدت ۴۰ دقیقه در خاک فلسطین اشغالی پرواز کرد.

رسانه‌های عبری‌زبان اخیرا  خبر دادند پس از شناسایی یک شی ناشناس آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش در آمده است.

بعدا، ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود  به شکست اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها