انتقاد دیپلمات روس از وقفه «خیلی طولانی» در مذاکرات وین

کد خبر: 1153634

رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها روز شنبه از وقفه «خیلی طولانی» در گفت‌وگوها انتقاد اما تصریح کرد که قطعنامه شورای حکام وضعیت بن‌بست در مذاکرات وین را طولانی خواهد کرد.

انتقاد دیپلمات روس از  وقفه «خیلی طولانی» در مذاکرات وین

رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها روز شنبه از وقفه «خیلی طولانی» در گفت‌وگوها انتقاد اما تصریح کرد که قطعنامه شورای حکام وضعیت بن‌بست در مذاکرات وین را طولانی خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف روز شنبه در توئیتی یادآور شد که امروز (شنبه) مصادف با چهارمین ماه از آغاز وقفه در مذاکرات وین است. وی افزود: (این زمان) خیلی طولانی است.

او در پاسخ به سوال کاربری که از او پرسید شانس ازسرگیری اجرای برجام را در شرایط کنونی چطور ارزیابی می‌کند گفت: این احتمال همیشه وجود دارد و قطعاً زود است که بگوییم این توافق مرده است.

وی افزود که مذاکرات وین پس از تصویب قطعنامه نابخردانه و غیرسازنده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران برای مدتی در یک وضعیت بن‌بست قرار خواهد گرفت.

مذاکرات وین پس از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰به دلیل تعصبات غلط و تعلل در تصمیم‌گیری ایالات متحده آمریکا به یک وضعیت بن‌بست کشیده شده است.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام است، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است. قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار در صورتی که طرف‌های غربی واقع‌بین باشند آمادگی دارد.

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل، به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار اشاره و تصریح کرد که تهران برای رسیدن به توافق نهایی در وین حسن نیت و اراده لازم را دارد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها