سفر بایدن به عربستان با محوریت بحث درباره ایران و یمن

کد خبر: 1154623

مقام‌های ارشد آمریکایی با تایید سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان اظهار داشتند که از جمله محوریت‌های مهم این سفر منطقه‌ای بحث درباره ایران خواهد بود.

سفر بایدن به عربستان با محوریت بحث درباره ایران و یمن

 مقام‌های ارشد آمریکایی بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران با تایید سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان اظهار داشتند که از جمله محوریت‌های مهم این سفر منطقه‌ای، بحث درباره ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، برای روز دوم این سفر شرکت بایدن در اجلاس سران کشورهای عرب حاشیه خلیج  فارس و دیدار با  رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن  برنامه ریزی شده است.

دیدار  بایدن  با «محمد بن سلمان»  ولی‌عهد سعودی نیز در دستور کار این دیدار منطقه‌ای قرار دارد. بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود به شدت از محمد بن سلمان بابت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار معترض سعودی  انتقاد کرده بود. سفر بایدن به خاورمیانه شامل توقف در فلسطین اشغالی،کرانه غربی و عربستان سعودی است.

«کارین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه  به وقت تهران گفت هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به منطقه غرب آسیا از جمله عربستان سعودی و فلسطین اشغالی است.

 ژان-پی‌یر در نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «ما همچنان به برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهیم که فرصتی برای وی جهت تعامل با سران منطقه خواهد بود.»

 منابع خبری صهیونیستی نیز روز یکشنبه از رایزنی مقام‌های ارشد این رژیم موقت با مقامات آمریکایی در زمینه سفر آتی جو بایدن به خاورمیانه و دیدار وی از عربستان و فلسطین اشغالی خبر دادند. 

«ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم موقت صهیونیستی صبح یکشنبه با «باربارا لیف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیدار و در مورد سفر برنامه ریزی شده بایدن به خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

به دنبال ادامه‌دار شدن درگیری‌های نظامی در اوکراین و تلاطم‌های پیاپی در بازار نفت و نیز افزایش قیمت سوخت در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، واشنگتن به دنبال تقویت روابط خود با شاهزاده‌های سعودی است.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا از تلاشهای پشت پرده واشنگتن برای تسریع در روند عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. اقدامی که که احتمالا یکی از دستور کارهای بایدن در سفر به منطقه خواهد بود. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها