ادعای بلینکن درباره تحریم‌های جدی علیه ایران

کد خبر: 1155192

وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای، بر اعمال تحریم‌هایی بر تولیدکنندگان پتروشیمی ایران تأکید کرد.

ادعای بلینکن درباره تحریم‌های جدی علیه ایران

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تحریم‌هایی را بر تولیدکنندگان پتروشیمی ایران و شرکت‌های پیشرو در چین و امارات وضع کردیم.

بلینکن همچنین در این بیانیه مدعی شد: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی پایدار و هدفمند برای تحقق بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ثابت قدم هست.

ساعاتی پیش، وزارت خزانه داری آمریکا در پایگاه خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و اماراتی و شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی که به صادرات پتروشیمی‌های ایران کمک می‌کنند، اعمال کرد.

طبق آنچه در پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده بود، این کشور تحریم‌هایی را علیه ۲ فرد و ۹ شرکت عمدتا چینی و اماراتی به دلیل فروش محصولات پتروشیمی اعمال کرده است.

در بیانیه منتشر شده در پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) تحریم‌هایی را بر شبکه‌ای از محصولات پتروشیمی ایران، علاوه بر شرکت‌های پیشرو در جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی که حامی شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران هستند اعمال کرد..

این در حالی است که معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در واکنش به تحریم شرکت‌های پتروشیمی اعلام کرد: آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف افرادی را در لیست تحریم‌ها قرار می‌دهند.

او گفت: ایران بیش از ۴۰ سال تحت تحریم قرار گرفته و در این مدت راه‌های خاص خود را جهت خودکفایی، فروش، صادرات و واردات داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: فرآورده‌ها و پتروشیمی‌های ما تحریم بوده، اما ما از مسیر‌های مختلف کار فروش محصولات پتروشیمی خود را ادامه داده ایم و این موضوع نیز مشکلی در روند کار ما ایجاد نخواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها