زمان برگزاری نشست ترکیه، بوسنی و هرزگوین و صربستان

کد خبر: 1155662

وزیر خارجه ترکیه امروز پس از دیدار با همتای بوسنیایی خود در یک نشست خبری مشترک در سارایوو گفت: «اردوغان» می خواهد نشست سه جانبه ترکیه، بوسنی و هرزگوین و صربستان را در زمان مناسبی برگزار کند.

زمان برگزاری نشست ترکیه، بوسنی و هرزگوین و صربستان

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه پس از دیدار با بی سرا تورکویچ، همتای بوسنیایی خود در یک نشست خبری مشترک در سارایوو اعلام کرد: سفر من به ۵ کشور بالکان نشان دهنده اهمیتی است که ترکیه برای ثبات منطقه قائل است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفت: بوسنی و هرزگوین نقش محوری در ثبات منطقه دارد، بنابراین ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اختلافات و تنش‌های جدیدی در اینجا ایجاد شود. همه باید در این زمینه مسئولانه عمل کنند.

مولود چاووش‌اوغلو خاطر نشان کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می‌خواهد نشست سه جانبه ترکیه، بوسنی و هرزگوین و صربستان را در زمان مناسبی برگزار کند.

چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: در دیدارهای خود در بلگراد، آمادگی مقامات صربستان و همچنین الکساندر ووچیچ (رئیس جمهور صربستان) را برای این اجلاس دیدیم.

وی تاکید کرد: ترکیه به حمایت قوی از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات بوسنی و هرزگوین ادامه خواهد داد. ما به تلاش‌های خود برای ثبات و توسعه بوسنی و هرزگوین به شکلی همه جانبه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که این تلاش‌ها کمک مثبتی به شکوفایی همه کشورهای منطقه خواهد کرد.

گفتنی است که چاووش اوغلو دیروز جمعه سفر خود به بوسنی و هرزگوین را از کرواسی آغاز کرد و در آنجا روز شنبه به گفتگوهای خود با مقامات بوسنیایی ادامه داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها