موضع پوتین درباره سیاست ارمنستان

کد خبر: 1155668

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورش مصمم به توسعه همکاری‌های مشترک با ارمنستان است.

موضع پوتین درباره سیاست ارمنستان

به نقل از پایگاه «اچ ایی تی کیو»، رئیس جمهور روسیه از ارمنستان به عنوان متحد و شریک راهبردی مسکو یاد کرد.

«ولادیمیر پوتین» در دیدار با همتای ارمنستانی خود در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد ارمنستان نه تنها شریک روسیه، بلکه یک متحد استراتژیک این کشور نیز است.

بنا به بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، پوتین دراین دیدار به وهاگن خاچاتوریان گفت روسیه تحولات ارمنستان و پیرامون آن را درک می‌کند و مصمم به توسعه مشارکت‌های دو جانبه با ارمنستان است.

رئیس جمهور روسیه خطاب به همتای ارمنی خود یادآور شد روسیه علاقمند به برقراری ثبات در ارمنستان و تضمین توسعه آن است.

خاچاتوریان نیز روابط دو کشور را مبتنی بر دوستی تاریخی دانست و گفت مردم ارمنستان از تلاش‌های روسیه برای حل و فصل مناقشه قره باغ قدردانی می‌کنند. توقف جنگ بسیار حائز اهمیت بود. رئیس جمهور ارمنستان ضمن یادآوری تلاش‌های روسیه برای پایان دادن به مناقشه قره باغ گفت تلاش شما برای پایان دادن به جنگ نه تنها مورد قدردانی بنده است، بلکه می دانم که مردم ارمنستان نیز قدردان آن هستند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری‌های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها