ایران موضوع تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی با اردوغان

کد خبر: 1155958

رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه بر همکاری دو جانبه در خصوص آن‌چه «تروریسم» می‌نامید تأکید کرد.

ایران موضوع تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی با اردوغان

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار کرد.

به نوشته اسپوتنیک، هرتزوگ در این تماس تلفنی در راستای فضاسازی‌های اخیر رژیم تل آویو، مدعی شد: «تهدید ایران علیه اسرائیلی‌ها در ترکیه هنوز پایان نیافته است. ما از تلاش ترکیه برای ناکام گذاشتن حمله تروریستی در خاک ترکیه تشکر می‌کنیم.»

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه بر تلاش‌های مشترک در راستای مبارزه با آن چه «تروریسم» می‌نامید، تأکید کرد.

مدتی است که رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند که گردشگران اسرائیلی حاضر در ترکیه در معرض خطر قتل و ربایش توسط ایران قرار دارند و به همین دلیل باید فورا این کشور را ترک کنند.

وبگاه رأی الیوم امروز در گزارشی در این باره نوشت: «درباره هدف صهیونیستها از این هیاهوی رسانه‌ای باید گفت که روابط ایران و ترکیه مستحکم است و تهران هیچ گاه به خاطر ضربه زدن به این رژیم، به روابط خود با ترکیه خدشه وارد نخواهد کرد. افزون بر اینکه ایران می‌تواند در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها را شکار کند و به آنان ضربه بزند و نیازی به تعقیب آنان در خارج از این رژیم ندارد.»

در این راستا  «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای  خود از تلاش‌های آنکارا در  محافظت از صهیونیست‌ها در ترکیه تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه از شهروندان خواستند که فوراً  شهر «استانبول» را ترک کنند و در سفرهای غیرضروری به دیگر مناطق ترکیه تجدید نظر کنند. آن‌ها هشدار دادند که عوامل ایرانی آماده ربودن یا کشتن اسرائیلی‌ها در آنجا هستند زیرا تهران به دنبال انتقام از قتل‌هایی است که تل آویو مقصر آن است.

مقامات رژیم موقت صهیونیستی به حدود ۱۰۰۰ صهیونیست که در ترکیه بودند هشدار داده و از آنها خواسته که فورا ترک کنند. به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقام‌های این رژیم در پی هراس از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید، به اتباع خود درباره سفر به کشورهای منطقه بارها هشدار داده‌اند./فارس

انتهای پیام/.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها