نتانیاهو در سودای بازگشت به قدرت/توافق بنت و لاپید برای انحلال کنست

کد خبر: 1156341

در حالی که نفتالی بنت سرگرم تدارک برای به حداقل رساندن تبعات شکست بزرگ سقوط کابینه خویش است، بنیامین نتانیاهو که چند بار این شرایط را تجربه کرده خود را برای بازگشت مجدد به قدرت آماده می‌کند.

نتانیاهو در سودای بازگشت به قدرت/توافق بنت و لاپید برای انحلال کنست

روزنامه یدیعوت احارانوت در خبری در این رابطه که در وبگاه خود منتشر کرد خبر داد، نتانیاهو به صرافت تشکیل کابینه افتاده است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که چند پرونده فساد در دوره نخست وزیری اش شکل گرفته است، بعد از اعلام تصمیم بنت و لاپید برای انحلال کابینه تاکید کرد به همراه متحدان و دوستانش به دنبال تشکیل کابینه‌ای فراگیر تحت رهبری لیکود است.

او به مهاجران صهیونیست قول داد کابینه اش قیمت‌ها را کاهش داده و از مالیات‌ها خواهد کاست./تسنیم

توافق بنت و لاپید برای انحلال کنست

نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست در روزهای آینده به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی توافق کردند که کنست (پارلمان) طی روزهای آینده منحل شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که توافق بین بنت و لاپید پس از تلاش‌ها برای پایدار کردن اتحاد در طول دو ماه آشفتگی حاصل شد.

شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری، احتمال برگزاری انتخابات برای پنجمین بار طی سه سال را تقویت کرده است.

در پی شکست کابینه ائتلافی بنت در تمدید قانون آپارتاید و تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست و تصمیم «نیر اورباخ» (از حزب یمینا) برای خروج از ائتلاف حاکم، نفس‌های ائتلاف حاکم شکننده دولت به شماره افتاده و اسرائیل به فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات جدید نزدیک شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها