بورل: بدون گاز روسیه، اروپا زمستان سختی پیش رو دارد

کد خبر: 1157124

بورل: بدون گاز روسیه، اروپا زمستان سختی پیش رو دارد

بورل: بدون گاز روسیه، اروپا زمستان سختی پیش رو دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید به دلیل کاهش واردات گاز روسیه، این قاره با مشکلاتی در زمینه تأمین انرژی روبرو خواهد شد.

به نقل از پایگاه فارکس فاکتوری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تشدید بحران انرژی این قاره در فصل زمستان هشدار داد.

«جوزپ بورل» امروز پنج شنبه گفت که اروپا باید آماده اقدام روسیه برای کاهش تدریجی گاز ارسالی به این قاره باشد.

دیپلمات ارشد اروپا، صرف نظر از بسته‌های ششگانه تحریم‌های بروکسل علیه مسکو، هشدار داد روسیه عرضه گاز را کم کم کاهش می‌دهد. ما باید برای مشکلات بیشتر (در زمینه تأمین) گاز آماده باشیم.

بورل تاکید کرد که اروپا به دلیل مشکل در تأمین گاز زمستان سختی در پیش خواهد داشت.

همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۵ اسفند ماه سال گذشته، مسکو هدف اعمال تحریم‌های بی سابقه غرب و متحدانشان قرار گرفت. این مسئله روسیه را مجبور کرد تا در صادرات خود به ویژه در صادرات گاز طبیعی به اروپا تجدید نظر کند.

همزمان با این مسئله، مسکو ساز و کاری برای دریافت گازبهای صادراتی خود به کشورهای دیگر ایجاد کرد که طی آن کشورهای مذکور موظف به پرداخت هزینه‌های یادشده به واحد پول روسیه یعنی روبل شدند. این مسئله با مخالفت برخی کشورها روبه رو شد که در پی آن، روسیه صادرات گاز خود به این کشورها را قطع کرد.

از آن زمان تاکنون نگرانی‌ها در تأمین منابع گاز جایگزین برای اروپا افزایش یافته است و کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین کردن صادرکنندگان دیگر گاز به جای روسیه هستند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها