هشدار عجیب انگلیس به متحدان غربی

کد خبر: 1157792

نخست وزیر انگلیس درباره پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین در صورت پیروزی روسیه هشدار داد.

هشدار عجیب انگلیس به متحدان غربی

 به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس اذعان کرد پیروزی روسیه در نبرد با اوکراین به بهای گزافی برای کشورهای غربی تمام خواهد شد.

«بوریس جانسون» امروز یکشنبه در سخنرانی آغازی خود در نشست گروه هفت گفت که سران جهان باید متوجه بهای حمایت از اوکراین از جمله افزایش هزینه‌های غذا و انرژی باشند. نخست وزیر انگلیس با این حال اذعان کرد اگر غرب به روسیه اجازه پیروزی در اوکراین را دهد، بهای گزاف تری را متحمل خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود که عمدتاً حول محور بحران اوکراین می‌چرخید، از هم پیمانان غربی خود خواست تا اتحاد خود در برابر حمله روسیه به اوکراین حفظ کنند.

جانسون یادآور شد: اما بهای عقب نشینی، بهای اجازه دادن به پوتین برای موفقیت (مساوی است با) از دست دادن بخش عظیمی از اوکراین و ادامه برنامه فتح او (پوتین)؛ که بهای بسیار گزاف تری است.

نخست وزیر انگلیس روز گذشته نیز اعلام کرد که وی نگران این مسئله است که عواقب اقتصادی جنگ، اوکراین را مجبور کند توافق صلحی رابپذیرد که به نفعش نباشد.

جانسون در این باره در «کیگالی» پایتخت روندا که برای شرکت در نشست کشورهای مشترک المنافع به آنجا رفته است، گفت: بسیاری از کشورها می‌گویند که این یک جنگ غیرضروری در اروپا است. بنابراین فشار برای تشویق و یا شاید اجبار اوکراینی‌ها به یک صلح بد افزایش می‌یابد.

سران گروه هفت در حالی امروز گرد هم آمده اند که پس از ماه‌ها حمایت تسلیحاتی از اوکراین، به شعله ور نگه داشتن آتش این جنگ کمک شایان توجهی کرده اند/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها