اخبار اوکراین/آلمان پرتابگرهای چند راکتی به اوکراین می دهد

کد خبر: 1159723

صدر اعظم آلمان اعلام کرد این کشور به زودی پرتابگرهای پیشرفته را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

اخبار اوکراین/آلمان پرتابگرهای چند راکتی به اوکراین می دهد

صدر اعظم آلمان اعلام کرد این کشور به زودی پرتابگرهای پیشرفته را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

به نقل از اسپوتنیک، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که کشورش قادر نیست به همان سرعت آمریکا به تجهیز تسلیحاتی اوکراین بپردازد.

«اولاف شولتز» با یادآوری اینکه آلمان به اندازه آمریکا بودجه صرف بخش نظامی خود نمی‌کند، گفت: تصور می‌کنم قابل درک باشد که مسئله متفاوتی خواهد بود اگر کشوری همانند آمریکا تا این اندازه هزینه صرف مسائل دفاعی می‌کند، که سرمایه گذاری بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

صدر اعظم آلمان همچنین اظهارات جدید مبنی بر توقف تحویل سلاح به اوکراین از سوی دولت برلین را رد کرد.

شولتز گفت که برلین به همراهی واشنگتن و لندن تصمیم دارد پرتابگرهای چند راکتی را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گفته شولتز ارسال این محموله همراه با آموزش نیروهای اوکراین برای استفاده از این پرتابگرها خواهد بود.

اوایل ژوئن آلمان وعده داد سه سامانه موشک انداز سنگین هدایت شونده را در اختیار اوکراین قرار دهد، اما تحویل این محموله به تعویق افتاد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت آلمان به دلیل ذخایر ناکافی تسلیحاتی خود، آمادگی لازم برای تحویل به موقع این محموله را ندارد./مهر

تیموشنکو: توافق صلح با پوتین "توهم" است

 

یولیا تیموشنکو گفت، امیدواری‌ها برای امضای توافق صلح با پوتین درباره جنگ اوکراین توهم است.

به گزارش ایسنا، یولیا تیموشنکو رهبر انقلاب نارنجی اوکراین در ۲۰۰۴ و نخست وزیر پیشین این کشور در گفتگو با روزنامه تلگراف هشدار داد که هرگونه توافق که باعث واگذاری سرزمین اوکراین به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شود، تنها او را تشویق خواهد کرد که اراضی بیشتری را از آن خود کند؛.

وی ادامه داد، تنها راه حل در حال حاضر پایان دادن به قدرت طلبی کامل پوتین با ابزار نظامی و بدون توجه به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان اوکراینی است.

تیموشنکو ۶۱ ساله که از آغاز جنگ در کشورش، اوکراین را ترک نکرده است، به رهبران غربی که گفته بودند واگذاری بخش‌هایی از منطقه دونباس در شرق اوکراین می‌تواند بهایی برای صلح باشد، تاخت و گفت: شگفت زده شدم که برخی از کشورها به تلاش‌هایشان برای پیگیری این سیاستگذاری وسوسه انگیز ادامه دهند. این برای هیچیک از اوکراینی‌ها قابل قبول نیست. یک توافق صلح توهم است و تنها راه برون رفت از این درگیری، پیروزی در آن است. هرگونه توافق صلح به منزله گامی نخست به سمت جنگ بعدی خواهد بود.

تیموشنکو نخستین و تنها زنی که در اوکراین نخست وزیر شد، نگرانی خود را اینگونه شرح داد که همزمان با افزایش هزینه‌های اقتصادی ناشی از درگیری اوکراین، یکسری وسوسه برای سوق دادن کی‌یف به سمت امضای توافق صلح افزایش یابد.

نخست وزیر سابق اوکراین افزود، پوتین باوجود اینکه خودش متحمل خسارات نظامی سنگینی شده، تلاش می کند تا جنگ را طولانی کند به این امید که در نهایت شکاف‌هایی در داخل ناتو ایجاد شود.

تیموشنکو همچنین از درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای دریافت موشک‌های بیشتر از سوی کشورهای غربی به منظور توازن درگیری‌ها در دونباس، جاییکه طبق گزارش‌ها نیروهای اوکراینی روزانه ۱۰۰ سرباز را از دست می‌دهند، حمایت کرده و ادامه داد: کمبود تسلیحات در این طرفی که ما هستیم باعث افزایش تعداد تلفات می‌شود.

وی هشدار داد، روسیه شاید هنوز به دنبال اشغال بخش‌های دیگری در نزدیکی قلمروی خودش باشد که شامل مولداوی، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، کشورهای حوزه اسکاندیناوی و بالتیک است. توصیه من به این کشورها این است که زمان را تلف نکنند، شروع به ایجاد نیروهای مسلح قوی کنند و اگر قبلا عضو ناتو نیستند، عضو ناتو شوند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها