ماجرای مذاکره حزب الله با ریاض درباره یمن

کد خبر: 1159998

منابع وابسته به حزب الله لبنان، اخبار منتشره در رسانه ها در خصوص نشست میان این جنبش و هیئت سعودی در خصوص بررسی مسئله آتش بس یمن را تکذیب کردند.

ماجرای مذاکره حزب الله با ریاض درباره یمن

به نقل از الاخبار، منابع وابسته به حزب الله لبنان، اخبار منتشره در رسانه ها در خصوص نشست میان این جنبش و هیئت سعودی در خصوص بررسی مسئله آتش بس یمن را تکذیب کردند.

روزنامه لبنانی الأخبار به نقل از این منابع که نامی از آنها نبرده است، گزارش داد :از پنج سال گذشته با هیئت سعودی دیداری صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش این روزنامه، منابع مذکور از انتشار این اخبار که آن را کاملا جعلی خواندند اظهار تعجب کردند و عنوان کردند که هدف از انتشار این اخبار آن است که بگویند تصمیم انصارالله از سوی حزب الله گرفته شده و این اصلا صحت ندارد.

منابع لبنانی عنوان کردند که طرف سعودی بارها تلاش کرده از طریق مذاکرات با رهبری سوریه، این کشور را تشویق کند تا حزب الله را به سمت میانجیگری نزد انصارالله سوق دهد.

این منابع تاکید کردند که هدف از انتشار این اخبار، آن است که اعلام کنند انصارالله از خود اختیاری ندارد.

منابع الاخبار افزودند: عربستان بارها به ایران برای میانجیگری میان ریاض و صنعا التماس کرده است و به این بهانه که امکان ارتباط مستقیم با انصارالله ندارد خواستار کمک ایران شده است ولی تهران به آن ها اعلام کرده است که برای حل مشکلشان باید به طرف اصلی و مستقیم پرونده یعنی انصارالله و صنعا مراجعه کنند.

برخی از رسانه ها در روزهای گذشته مدعی دیدار هیئتی از حزب الله به ریاست شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله با هیئتی از عربستان برای بحث درباره تمدید آتش بس در یمن شده بودند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها