رقابت بر سر جایگزینی «بوریس جانسون»

کد خبر: 1160793

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد قصد دارد بر روی شغل خود تمرکز کند و در رقابت بر سر نخست‌وزیری شرکت نمی‌کند

رقابت بر سر جایگزینی «بوریس جانسون»

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد در رقابت برای تصدی مقام نخست‌وزیری این کشور شرکت نخواهد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، والاس اعلام کرد قصد دارد بر روی شغل فعلی خود تمرکز داشته باشد و به همین دلیل در رقابت درون حزبی برای جایگزینی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس حضور نخواهد داشت.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو، بن والاس از بیشترین اقبال عمومی برای رسیدن به نخست‌وزیری برخوردار بود.

پیش از این نیز «دومینیک راب» معاون جانسون و وزیر دادگستری دولت وی نیز اعلام کرده بود در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد.

وزارت دفاع انگلیس که امروز میزبان همتای دانمارکی خود بود، از مرکز آموزش نیروهای داوطلب اوکراینی در انگلیس بازدید کرد. به گفته این وزارتخانه، انگلیس ۱۰ هزار نیروی اوکراینی را تعلیم داده و به اوکراین باز می‌گرداند.

 بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

دومینوی استعفاها پس از افشا‌گری‌هایی آغاز شد که نشان می‌دادند جانسون علی‌رغم آنکه با خبر بوده «کریس پینچر» بابت ادعاهای سوءرفتار جنسی در سال ۲۰۱۹ تحت تعقیب بوده او را به یک سمت ارشد در حزب محافظه‌کار گماشته است. پینچر خود هفته گذشته بعد از آنکه افشا شد از دو زن در تاریخ ۲۹ ژوئیه سوءاستفاده جنسی کرده از سمتش استعفا کرد.

این اتفاقات جدیدترین رسوایی‌ای بود که جانسون را گرفتار کرد. چند ماه پیش هم انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی برای مردم اقدام به برگزاری جشن‌های می‌گساری کرده بود جانسون را تا مرز عدم رأی‌اعتماد از پارلمان پیش برد اما دولت او توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها