واکنش آنکارا به حمله موشکی به کنسولگری ترکیه در عراق

کد خبر: 1164644

وزارت خارجه ترکیه حمله موشکی به کنسولگری این کشور در موصل عراق را به شدت محکوم کرد.

واکنش آنکارا به حمله موشکی به کنسولگری ترکیه در عراق

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی بامداد امروز (چهارشنبه) به کنسولگری آنکارا در موصل را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این حمله را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم که عاملان آن هرچه سریع‌تر به دستگاه قضا تحویل داده شوند.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: از مقامات عراق می‌خواهیم که مسئولیت خود برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولگری‌ها را انجام دهند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: "این حمله که حین جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست مقامات عراقی به دلیل اتهامات ناعادلانه به کشورمان صورت گرفت، بسیار جدی و قابل تامل است."

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: بار دیگر از مقامات عراق می‌خواهیم بر موضوع مبارزه با تروریسم تمرکز کرده و به حضور تروریست‌ها در خاک خود که تهدیدی برای کشورهای همسایه و نمایندگی‌های دیپلماتیک هستند، پایان دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که یک منبع امنیتی عراقی بامداد امروز اعلام کرد که کنسولگری ترکیه در موصل هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

این منبع گفت: مجاورت کنسولگری ترکیه در موصل با دو موشک بمباران شد.

این حمله درحالی صورت گرفته که اخیرا ترکیه شهر دهوک در شمال عراق را هدف حمله موشکی قرار داد که در نتیجه آن ۹ تن کشته شدند. این حمله واکنش شدید داخلی و خارجی را به دنبال داشت و عراق به شورای امنیت شکایت کرد. در مقابل ترکیه مدعی است که این حمله کار تروریست‌های پ ک ک است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها