سفر محرمانه مقام ارشد تل‌آویو به آنکارا

کد خبر: 1128687

یک روزنامه رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه مدیرکل وزارت خارجه این رژیم به ترکیه طی ماه گذشته پرده برداشت.

سفر محرمانه مقام ارشد تل‌آویو به آنکارا

 روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» با انتشار خبری از جزئیات سفر محرمانه یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدار با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در ماه گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، ماه پیش، «آلون یوشپیز» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به ترکیه سفر کرده است و این اقدام در چارچوب تدارک برای سفر ماه آینده «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به ترکیه صورت گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که این مقام بلندپایه اسرائیلی با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به طور رسمی به عنوان مشاور ارتباطات رجب طیب اردوغان فعالیت می‌کند، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نوشته این روزنامه، «ایریت لیلیان» رئیس سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا برای مدت طولانی با ابراهیم کالین تماس داشت. شخصی که نقش مهمی در پرونده زوج اسرائیلی که در سال گذشته در ترکیه بازداشت شده بودند، داشت».

بنا بر این گزارش، این نخستین سفر در سطح عالی سیاسی طی شش سال گذشته است و آخرین مقام ارشدی که طی شش سال گذشته به ترکیه سفر کرده «یووال روتم» مدیرکل سابق وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۶ به این کشور سفر کرده بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود همچنین نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تایید یا رد این خبر خودداری می‌کند.

 رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش از سفر قریب‌الوقوع «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم تل‌آویو به آنکارا خبر داده و اعلام کرده بود، وی اوایل ماه فوریه به ترکیه سفر می‌کند و با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می شود. اردوغان افزود: «آماده همکاری با اسرائیل در همه زمینه ها از جمله گاز هستیم».

پیش از این، رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به تماس اخیر خود با رئیس‌جمهور ترکیه، بر لزوم افزایش همکاری‌های تل‌آویو با آنکارا تاکید کرد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها