واکنش کرملین به برنامه‌ریزی برای گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه

کد خبر: 1165042

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه هر گونه برنامه‌ریزی برای گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه را رد و تأکید کرد کشورهای اروپایی درباره بحران اوکراین هیچ تمایلی به دادن امتیاز ندارند.

واکنش کرملین به برنامه‌ریزی برای گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه

به نقل از راشاتودی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد غرب هیچ تمایلی برای دادن امتیاز در بحران اوکراین ندارد.

پسکوف امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرملین گفت: درباره حل بحران اوکراین ما در بین کشورهای اروپایی، هیچ تمایلی برای دادن امتیاز نمی‌بینیم.

وی همچنین درباره احتمال انجام گفت‌وگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای در این باره وجود ندارد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود درباره احتمال سفر تنش‌آمیز «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین افزود: ما معتقدیم هیچ کشور دیگری حق ندارد گام‌های تشن‌آمیز و تحریک‌آمیز بردارد.

پسکوف با هشدار نسبت به گام‌های مخرب آمریکا در تایوان افزود: چنین رفتارهایی در عرصه بین‌الملل صرفاً تنش‌ها را بدتر می‌کند، در جهانی که لبریز از مشکلات منطقه‌ای و کلی است.

تنش کلامی بین مقامات چین و آمریکا و دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد. تایوان، جزیره‌ای خودمختار در شرق چین است، اما تحت حاکمیت دولت مرکزی چین قرار دارد و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند و بارها از آمریکا خواسته که از روابط رسمی با این جزیره، ارسال سلاح، و حمایت از جریان‌های جدایی‌طلب این منطقه خودداری کند.

به نوشته آسوشیتدپرس این موضع‌گیری قاطعانه روسیه، انعکاس روابط نزدیک مسکو و پکن است که از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین تقویت شده. چین تاکنون از محکومیت روسیه خودداری کرده و در عوض آمریکا و ناتو را سرزنش می‌کند که موجب تحریک مسکو شدند و تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کردند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها