واکنش بلینکن به درخواست جدید اوکراین

کد خبر: 1165278

بنا به اعلام یک رسانه آمریکایی، فشارها بر وزارت خارجه این کشور برای گنجاندن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریست رو به افزایش است.

واکنش بلینکن به درخواست جدید اوکراین

به نقل از اسپوتنیک، بنا به اعلام یک رسانه آمریکایی، وزیر خارجه این کشور همچنان از همراهی جدی با پروژه حامی تروریسم اعلام کردن روسیه امتناع می کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که برغم فشارهای کنگره و اوکراین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا همچنان نسبت به تروریستی اعلام کردن روسیه تمایلی از خود نشان نمی دهد.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است که بلینکن در برابر فشارهایی که خواهان وضع تحریم علیه متحدان آمریکایی هستند که با روسیه وارد تجارت می شوند، مقاومت می کند. وزیر خارجه آمریکا برغم فشارهای چند هفته ای اعتقادی به ازبین بردن تمامی مسیرهای باقیمانده دیپلماسی با مسکو ندارد.

کاخ سفید تاکنون صریحا موضع رئیس جمهور آمریکا را در این خصوص روشن نکرده است. با این حال مجلس نمایندگان آمریکا از ماه مه بر این موضوع اصرار دارد. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این شخصا به بلینکن هشدار داده است که اگر وزارت خارجه درباره تروریستی معرفی کردن روسیه تعلل به خرج دهد، کنگره این کار را خواهد کرد.

روز پنج‌شنبه سنای آمریکا قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور را تصویب کرد که در آن از وزارت خارجه این کشور خواسته شد روسیه را به دلیل اقداماتش در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین به‌عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کند. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت که با توجه به اینکه تحریم ها در حال حاضر وضع شده اند، این اقدام عملا چیزی را تغییر نخواهد داد.

هفته گذشته اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هشدار داد که معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم از سوی ایالات متحده، پیامدهایی را متوجه روابط دوجانبه خواهد کرد.

دولت آمریکا برغم ید طولایی خود در اقدامات تروریستی، تاکنون کوبا، کره شمالی، ایران و سوریه را به عنوان کشورهای حامی تروریسم معرفی کرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها