آرژانتین 12 خدمه ایرانی و ونزوئلایی هواپیمای باری را آزاد کرد

کد خبر: 1165965

یک قاضی فدرال آرژانتین ۱۲ تن از ۱۹ خدمه ایرانی و ونزوئلایی یک فروند هواپیمای باری که از ماه ژوئن به صورت غیرقانونی در بوینس آیرس توقیف شده را آزاد کرد که یکی از آن‌ها ایرانی است.

 آرژانتین 12 خدمه ایرانی و ونزوئلایی هواپیمای باری را آزاد کرد

 یک قاضی آرژانتینی که در باره خدمه ایرانی و ونزوئلایی یک فروند هواپیمای باری که از ماه ژوئن در بوینس آیرس توقیف شده، تحقیق می‌کرد، روز گذشته (دوشنبه) مجوز خروج 12 تن از این خدمه را صادر کرد.

رادیو بین‌المللی فرانسه (rfi) گزارش کرد که «فدریکو ویلنا» قاضی فدرال آرژانتین همچنان دستور داده است که هفت نفر از مجموع 19 خدمه هواپیمای باری در آرژانتین بمانند که چهار نفر از آن‌ها ایرانی و سه نفر از آن‌ها اهل ونزوئلا هستند.

طبق حکم دادگاه که در اختیار مطبوعات قرار گرفته است، هنوز عناصری برای تحقیق درباره «غلامرضا قاسمی» و سه خدمه دیگر ایرانی و سه خدمه ونزوئلایی وجود دارد.

هواپیمای مذکور در تاریخ 6 ژوئن (دو ماه پیش) از مکزیک وارد آرژانتین شد و 14سرنشین آن ونزوئلایی بودند و پنج خدمه آن ایرانی بودند و دو روز بعد قصد داشت به سمت اروگوئه پرواز کند اما اجازه ورود پیدا نکرد.

«لوئیس آلبرتو هربر» وزیر کشور اروگوئه اعلام کرد که از سوی وزارت اطلاعات پاراگوئه هشدار رسمی دریافت کرده بود. هواپیمای مذکور سپس به آرژانتین بازگشت و از آن زمان تا حال در آن جا است.

طبق این گزارش، هواپیمای مذکور متعلق به شرکت «امتراسور» وابسته به شرکت هوایی ونزوئلا است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا است. این هواپیما یک سال قبل از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده که ایالات متحده اتهاماتی را علیه این شرکت مطرح می‌کند.

بر اساس گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، 10 روز پیش، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نماینده دیپلماتیک آرژانتین در تهران درخواست لغو فوری ممنوعیت خروج پنج خدمه ایرانی هواپیمای باری ونزوئلا را مطرح کرد.

در پی اعمال محدودیت برای خروج ۵ نفر از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران ۲۸ تیر ماه از سوی رئیس اداره دوم آمریکا وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت آرژانتین، به وی ابلاغ شد.  (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، هواپیمای فوق قبل از سفر به آرژانتین در ماه می در پاراگوئه بوده است و از آن جا یک محموله سیگار به جزیره آروبا کارائیب منتقل کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها