واکنش ها به بمباران غزه

کد خبر: 1166753

دبیر کل اتحادیه عرب خواستار توقف فوری حملات به نوار غزه شد و این رژیم را مسئول پیامدهای ناشی از تشدید اوضاع دانست.

واکنش ها به بمباران غزه

دبیر کل اتحادیه عرب خواستار توقف فوری حملات به نوار غزه شد و این رژیم را مسئول پیامدهای ناشی از تشدید اوضاع دانست.

به نقل از روسیا الیوم، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب خواستار توقف فوری حملات به نوار غزه شد و این رژیم را مسئول پیامدهای ناشی از تشدید اوضاع شد.

جمال رشدی سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب گفت که ابوالغیط از جامعه بین الملل و همه طرف های تاثیرگذار خواستار مداخله برای توقف حملات و اجرای آتش بس هست.

وی ضمن هشدار نسبت به تشدید اوضاع به خاطر ادامه حملات به غزه، گفت: حملات رژیم صهیونیستی بازتاب اختلافات داخلی است.

سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به شرایط شکننده بهداشتی در نوار غزه هشدار داد و گفت: تداوم حملات به این منطقه باعث تشدید اوضاع بهداشتی خواهد شد.

وی از جامعه بین الملل خواستار مداخله برای حمایت از غیر نظامیان در نتیجه این تجاوز شد./فارس

 السیسی: برای بازگرداندن صلح و ثبات به نوار غزه تلاش می‌کنیم

رئیس جمهور مصر بر تمایل این کشور برای ایفای نقش مثبت در خصوص حوادث نوار غزه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر گفت که این کشور تمایل دارد به ایفای نقش مثبت خود در خصوص حوادث نوار غزه از طریق تماس با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ادامه دهد.

السیسی در جریان بازدید از دانشکده جنگی و دیدار با دانش‌آموختگان و اعضای هیأت علمی این دانشکده گفت که مصر با شرکای خود برای بازگرداندن صلح و ثبات به نوار غزه تلاش می‌کند.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم السابع»، السیسی تأکید کرد که ما در طول شبانه‌روز تماس‌هایی برقرار کردیم تا اوضاع نوار غزه از کنترل خارج نشود.

وی افزود که سیاست خارجی مصر ثابت است و این کشور تمایل به حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی دارد چرا که ما معتقدیم ثبات در جهان به نفع ماست.

طی دو روز گذشته از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دستکم ۱۵ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

روسیه خویشتنداری طرفین درگیر در غزه را خواستار شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تشدید درگیری ها در غزه، به اوضاع اسفناک دراین منطقه عمق می بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در واکنش به دور تازه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعلام کرد که مسکو از طرف های درگیر می خواهد به سوی آتش بس پایدار بازگردند.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: مسکو به‌طور جدی نگران دور جدیدی از خشونت‌های مسلحانه میان اسرائیل و فلسطین است. ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج داده، از تشدید فعالیت‌های نظامی خودداری کنند و فوراً به آتش‌بس پایدار بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه عمیقاً نسبت به این تحولات نگران است، تحولاتی که می تواند به یک رویارویی نظامی تمام عیار میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر شود و می تواند وضعیت انسانی اسفناک حال حاضر در نوار غزه را شدت بخشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها