خبرگزاری فرانسه مدعی شد

اتحادیه اروپا متن نهایی توافق هسته‌ای را ارائه کرد

کد خبر: 1167001

منابع خبری مدعی شده اند که اتحادیه اروپا متن نهایی توافق هسته‌ای را ارائه کرده و مذاکرات عصر امروز به پایان رسیده است.

اتحادیه اروپا متن نهایی توافق هسته‌ای را ارائه کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد اروپایی مدعی شد: «اتحادیه اروپا متن نهایی توافق هسته‌ای با ایران را ارائه کرده است».

شبکه الجزیره گزارش داد انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات هسته‌ای با ایران عصر امروز (دوشنبه) وین را ترک می‌کند. در همین حال یک منبع ارشد اروپایی به الجزیره گفته است که تاریخ مشخصی برای بازگشت هیئت‌ها به وین وجود ندارد و نسبت به بازگشت دوباره آن‌ها و از سرگیری مذاکرات ابراز امیدواری کرده است.

این منبع آگاه در گفتگو با الجزیره ادعا کرده است: «مانع بزرگ باقی مانده، اختلاف بر سر رابطه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است». افزون بر این، مقام اروپایی مدعی شده که «متن ارائه شده توسط هماهنگ کننده اروپایی، بهترین چیزی است که همه طرف‌ها می‌توانند ارائه دهند و پس از یک سال و نیم مذاکره بر سر توافق هسته ای، زمان تصمیم گیری های نهایی فرا رسیده است».

در همین حال، به گفته منابع داخلی پیشرفت نسبی در این مذاکرات حاصل شده و همچنان اصل اساسی برای ایران در مذاکرات، تضمین حقوق و منافع کشورمان است. پیش از این هم، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته بود طرف‌ها در مرحله آخر مذاکرات برجام هستند و به طور ضمنی از پیشرفت در مذاکرات خبر داده بود.

پیش از این نیز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان، در سومین روز مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده بود برای رسیدن به توافق لازم است که آمریکا به پیشنهادات ایران «واکنش واقع‌بینانه» نشان دهد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها