واکنش اتحادیه اروپا به اتفاقات عراق

کد خبر: 1165489

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از احتمال تشدید تنش ها در اعتراضات بغداد، از همه گروه ها و جریان های سیاسی عراقی خواست خویشتندار باشند.

واکنش اتحادیه اروپا به اتفاقات عراق

 به نقل از المعلومه، اتحادیه اروپا امروز یکشنبه به تحولات اخیر عراق واکنش نشان داد و از همه طرف‌های سیاسی عراقی خواست خویشتنداری کنند و مشکلات و اختلافات را از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل کنند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر ضرورت احترام به نهادهای دولتی عراق، از اعتراضات مستمر و تشدید احتمالی تنش‌ها در بغداد ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین از همه طرف‌ها خواست به منظور جلوگیری از خشونت‌های بیشتر خویشتنداری کرده و مشکلات را از طریق گفتگوهای سیاسی سازنده در چارچوب قانونی حل و فصل کنند.

این مقام ارشد اروپایی در پایان گفت: تضمین حق اعتراضات مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی ضروری بوده و احترام به قانون و نهادهای دولتی بسیار حائز اهمیت است.

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات عراق در حالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفارت آمریکا در بغداد نیز به این تحولات واکنش نشان داده و ضمن درخواست از همه طرف‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی برای خویشتنداری، از احتمال بروز نا آرامی‌ها و تشدید بیشتر تنش‌ها ابراز نگرانی کردند.

سیر تحولات عراق دیروز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری عراق به منطقه سبز بغداد وارد شدند؛ این در حالی بود که ورودی‌های منطقه سبز با موانع سیمانی مسدود شده بود، ولی طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیروهای امنیتی درگیر و شماری زخمی شدند. طرفداران صدر در نهایت برای دومین بار طی چند روز گذشته وارد پارلمان شدند و اعلام کردند که دست به تحصن نامحدود در داخل آن می‌زنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها