واکنش کرملین به شعبه زدن کارخانه تولید پهپاد ترکیه در اوکراین

کد خبر: 1167178

سخنگوی کرملین با اشاره به مساله ساخت کارخانه تولیدکننده پهپاد ترکیه موسوم به «بیرقدار» در اوکراین توسط ترکیه گفت: اگر این کارخانه در اوکراین شعبه بزند، ارتش روسیه آن را به مثابه هدف نظامی در نظر می‌گیرد.

واکنش کرملین به شعبه زدن کارخانه تولید پهپاد ترکیه در اوکراین

سخنگوی کرملین با اشاره به مساله ساخت کارخانه تولیدکننده پهپاد ترکیه موسوم به «بیرقدار» در اوکراین توسط ترکیه گفت: اگر این کارخانه در اوکراین شعبه بزند، ارتش روسیه آن را به مثابه هدف نظامی در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبمیتری پسکوف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: سفیر اوکراین در آنکارا پیشتر گفته بود که این شرکت ترکیه ای قصد دارد کارخانه ای در اوکراین احداث کند و زمین مورد نیاز برای این کار را فراهم کرده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت که احداث چنین تاسیساتی در خاک اوکراین، فقط باعث طولانی تر شدن رنج مردم این کشور می شود و کمکی به اجتناب از هدف عملیات ویژه نظامی روسیه نمی کند.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که مسکو هیچ پیشنهادی از واشنگتن در مورد مذاکرات تمدید معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (استارت جدید) دریافت نکرده، اما مذاکراتی از این دست، ضروری است.

وی گفت: ما هیچ پیشنهاد خاصی در مورد این موضوع دریافت نکرده ایم، اما بار دیگر تکرار می کنیم که مذاکره در این زمینه ضروری است.

پیشتر، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دولت وی آماده مذاکره سریع در مورد چارچوب کنترل تسلیحاتی جدید برای جایگزینی با معاهده استارت جدید است زمانی که موعد این پیمان در سال ۲۰۲۶ به سر آید.

روسیه پیش از آن گفته بود که به طور رسمی به آمریکا اطلاع داده که بازرسی ها را تحت معاهده استارت جدید به حال تعلیق درآورده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که مسکو به واشنگتن اعلام کرده که تحریم های ضد روسی از جمله بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای روسی، ناقض توازن در بازرسی ها تحت استارت جدید است، اما پاسخی در ارتباط با آن دریافت نکرده است. وزارت مزبور تاکید کرد که تعلیق بازرسی ها از تاسیسات روسیه، یک اقدام موقت است.

وی در ادامه سخنان خود درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در مورد ممنوعیت سفر همه شهروندان روسی را غیرمنطقی خواند.

زلنسکی در مصاحبه ای که واشنگتن پست با وی انجام داد، از رهبران غربی خواست به نشانه مخالفت با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در زمینه اعزام نیرو به اوکراین، به روس ها اجازه مسافرت به کشورهای خود را ندهند.

پسکوف گفت که هیچ شانسی برای منزوی کردن روس ها از سایر نقاط جهان وجود ندارد و ادامه حمایت اروپا از زلنسکی را زیر سوال برد.

وی افزود: دیر یا زود اروپا شروع به تفکر در این زمینه می کند که آیا زلنسکی کار درست را انجام می دهد و آیا شهروندانش بهای هوس های او را می پردازند.

در این میان، خبرگزاری رویترز به نقل از کرملین گزارش داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در تماسی تلفنی در مورد موضوع آژانس یهود در روسیه گفت‌وگو کردند.

روسیه در جهت انحلال شاخه روسی این آژانس که مهاجرت به سرزمین های اشغالی را ترویج می دهد، اقدام کرده است.

برخی اسرائیلی ها این اقدام را تلافی انتقاد رژیم صهیونیستی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می دانند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها