جنگ اوکراین | انهدام بیش از 300 موشک آمریکایی در اوکراین

کد خبر: 1167234

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق به انبار نگهداری دو نوع موشک پیشرفته ارتش اوکراین در مرکز این کشور خبر داد.

جنگ اوکراین | انهدام بیش از 300 موشک آمریکایی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است. گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود گفت که بیش از ۳۰۰ راکت را در این حمله منهدم کرده است.

کی‌یف از ورود موشک های پیشرفته و دوربرد هایمارس از ایالات متحده به عنوان یک تغییر دهنده احتمالی بازی استقبال کرده است، در حالی که مسکو غرب را متهم کرده که با تسلیح اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

 بعد از آمار پنتاگون درباره کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، واشنگتن از اختصاص بودجه چند میلیاردی دیگر به این کشور خبر داد.

بر این اساس، دولت آمریکا دوشنبه اعلام کرد  که ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور کمک کند که با تهاجم روسیه مقابله کند. اداره توسعه بین‌المللی آمریکا با اعلام این خبر گفت که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت اوکراین از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

این سازمان خبر داد که این کمک مالی که با وزارت خزانه‌داری آمریکا از طریق بانک جهانی هماهنگ شده است، به صورت اقساطی به دولت اوکراین می‌رسد و با پرداخت ۳ میلیارد دلار در ماه آگوست آغاز می‌شود.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که  به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد./فارس

روسیه از انهدام بیش از 300 موشک آمریکایی در اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه با انجام حملات موشکی دوربرد، یک مرکز فرماندهی عملیات نیروی هوایی اوکراین را منهدم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سانا، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه امروز سه شنبه با انجام حملات موشکی دوربرد، یک انبار مهمات را در نزدیکی روستای اومان در منطقه چرکاسی هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه توضیح داد که ارتش این کشور بیش از 300 موشک سامانه «هیمارس» ساخت آمریکا را در منطقه چرکاسی اوکراین منهدم کرده است.

وی توضیح داد: یک انبار مهمات در منطقه چرکاسی اوکراین توسط موشک‌ های دقیق و دوربرد دریایی روسیه هدف قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 300 موشک ویژه سامانه هیمارس ساخت آمریکا منهدم شد. همچنین مقادیر زیادی مهمات مربوط به سامانه توپخانه ای «M777» نیز امحاء شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه 340 نظامی تیپ مکانیزه دوم ارتش اوکراین جان خود را از دست داده‌اند، از انهدام دو مرکز فرماندهی و 3 انبار مهمات ارتش اوکراین طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، تاکنون 264 فروند هواپیما، 145 فروند بالگرد، 1711 پهپاد، 363 سامانه موشکی پدافند هوایی، 4 هزار و 278 تانک و خودروی زرهی، 794 راکت انداز، 3284 هویتزر و خمپاره انداز و 4 هزار و 785 دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها