مقتدی صدر: من از مردم چیزی پنهان نمی‌کنم

کد خبر: 1169579

رهبر جریان صدر عراق با این ادعا که گروههای سیاسی مناظره علنی با وی را نپذیرفته‌اند، مدعی شد که همه باید منتظر اقدام بعدی این جریان باشند.

مقتدی صدر: من از مردم چیزی پنهان نمی‌کنم

 سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز شنبه (29 مرداد) مدعی شد که به سازمان ملل پیشنهاد برگزاری یک جلسه گفت‌وگو یا مناظره علنی به صورت زنده با همه گروههای سیاسی را مطرح کرده است.

الصدر با بیان اینکه پاسخ ملموسی از سوی گروههای سیاسی در این زمینه دریافت نکرده است، در صفحه توئیتر خود نوشت، پاسخی که از طریق واسطه دریافت شد، فایده‌ای ندارد و «پاسخ آنان، شامل چیزی درباره مطالبات انقلابیون و آنچه مد نظر ملت است، نبود».

رهبر جریان صدر تصریح کرد، گروههای سیاسی هیچ اهمیتی به این مسائل ندادند و بنابراین همه باید منتظر اقدام بعدی ما باشند.

وی ادامه داد: از این به بعد، از ما انتظار گفت‌وگوی محرمانه جدید نداشته باشید. من از مردم چیزی پنهان نمی‌کنم و با افراد فاسد و کسانی که خواستار ضربه زدن یا کشتن من هستند، هم‌نشین نخواهم شد.

الصدر در پایان مدعی شد که به خاطر ملت و صلح در عراق، امتیاز زیادی داده است و «منتظر هستیم تا ببینیم برای نجات عراق، چه چیزی برای اصلاح، در اختیار دارند؟».

ادعای صدر برای مناظره با گروههای عراقی در حالی مطرح شده است که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق، برای حل بن‌بست سیاسی در این کشور، گفت‌وگوی ملی برگزار کرد که نه صدر و نه هیچ نماینده‌ای از این جریان در آن شرکت نکرد.

پس از پایان این نشست، افراد حاضر، بیانیه مشترکی منتشر و تأکید کردند: افراد گردآمده در این نشست پایبندی خود به اصول ملی و ایجاد یک راه‌حل برای تمامی بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و با روحیه‌ای برادرانه و همیارانه در راستای حفظ وحدت عراق، امنیت مردم این کشور و ثبات آن و همچنین دائمی بودن نظام دموکراتیک برپایه قانون‌ اساسی را اعلام کردند و در عین حال بر لزوم ترجیح منافع کلان ملی و روحیه همبستگی میان مردم این کشور برای حل بحران‌ سیاسی کنونی  در عراق تأکید کردند

پس از بی‌نتیجه ماندن روند تشکیل دولت جدید عراق پس از انتخابات ۲۰۲۱، طی ده ماه گذشته، اخیرا «الاطار التنسقی» (چارچوب هماهنگی) ائتلاف متشکل از احزاب شیعه که فراکسیون بزرگتر پارلمان هستند، اقدام به معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری کرد تا امیدها در عراق جهت تشکیل دولت و حل مشکلات روی زمین مانده، زنده شود؛ اما اقدام جریان صدر در اشغال ساختمان پارلمان، بار دیگر عراق را وارد بن‌بست سیاسی کرد.  

آشوبگران حامی رهبر جریان همچنان به تحصن خود در منطقه سبز و ساختمان پارلمان ادامه می‌دهند تا مانع تشکیل دولت جدید شوند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها