تحولات عراق | جریان صدر تهدید کرد

کد خبر: 1170550

چهره نزدیک به رهبر جریان صدر با دفاع از تجمع روز گذشته آشوبگران حامی صدر مقابل ساختمان دستگاه قضایی عراق تهدید کرد که اگر مردم بخواهند، این جریان «گام ناگهانی جدیدی» اتخاذ خواهد کرد.

تحولات عراق | جریان صدر تهدید کرد

«محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق، امروز (چهارشنبه)، یک روز پس از تجمع آشوبگران حامی صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق مدعی شد که صدای بلندگوهای قدرت  از ترس افشای پرونده‌های فسادشان هنگام تجمع صدری‌ها مقابل شورای عالی قضایی، علیه  «انقلاب» بلند شد.

وی که در فضای مجازی عراق او را وزیر سید مقتدی الصدر می خوانند، افزود که آنها فکر می‌کردند که تظاهرات‌کنندگان به شورای عالی قضایی هجوم می آورند و پرونده‌هایی به دست آنها می‌افتد که فساد همه را بدون استثنا فاش می‌کند.

این شخصیت نزدیک به رهبر جریان صدر افزود: « "الاطار التنسیقی" (چارچوب هماهنگی)، دستگاه قضائی را تنها حامی خود می داند..و اگر تحصن در مقابل آن ادامه پیدا کند، آینده‌ای ندارد و نخواهد توانست حکومتی تشکیل دهد. سقوط رژیم کنونی خوشایند برخی و در رأی آن‌ها، سفارت آمریکا نیست».

وی مدعی شد: شاید سرنگونی فساد در قوه قضاییه عراق برای آنها به معنای این باشد که انقلاب ممکن است مفسدانی مانند آنها را سرنگون کند. ‌آنها، قوه قضائیه را رأس می‌دانند و سقوط سر یعنی سقوط آنچه در زیر آن است. چیزی که بیش از همه آن‌ها را آزار داد، درخواست استعفای "فائق الزیدان" رئیس شورای قضایی بود که حامی اصلی چارچوب هماهنگی است».

محمد صالح العراقی به وزیر سید مقتدی الصدر معروف است، در ادامه نوشت: «انقلابیون شجاعت و شگفتی خود را ثابت کرده‌اند و این باعث وحشت آنها شده است. ما از فشارهای بین المللی را با دعوت به گفت‌و‌گو با مفسدان بیرون آمدیم...: من فکر می‌کنم قوه قضائیه برای جلوگیری از یک تحصن دیگر تلاش می‌کند برخی پرونده های فساد را کشف کند؛ شاید حتی برای کسانی که خواستار اصلاح هستند، چه درست و چه باطل، حکم بازداشت صادر کند و این را علیه طرف مقابل صادر نکند. این امر فساد بزرگ در دستگاه قضایی را آشکار می‌کند و مردم را از اقدامات آن آگاه می‌سازد».

وی در ادامه تعلیق کار قوه قضائیه را غیر قانونی دانست و اعلام کرد و قوه قضائیه به روشی غیرقانونی سعی در رفع شبهات علیه خود را دارد به ویژه که تظاهرات روز گذشته مسالمت‌آمیز بود..

محمد صالح العراق در خاتمه نوشت: «این اقدام چه شکست یا موفقیت آمیز محسوب شود.. اگر مردم تصمیم به ادامه انقلاب و تضعیف و نابودی مفسدان داشته باشند، گام ناگهانی دیگری برمی‌داریم که فکرش را هم نمی‌کنند».

رسانه‌های عراقی دیروز (سه شنبه)، گزارش دادند که بعد از حمله به پارلمان، آشوبگران حامی جریان صدر، پیش از ظهر سه‌شنبه، به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند و خواستار دستور این نهاد قضایی برای انحلال پارلمان شدند.

این در حالی است که هفته گذشته شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای به درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور پاسخ داد و تصریح کرد که صلاحیت و قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.

تحصن حامیان مقتدی الصدر در مقابل شورای عالی قضایی با هدف اصرار به خواسته غیرقانونی خود در حالی است که آن‌ها از تاریخ هشتم مرداد ماه در یورش به منطقه سبز پارلمان را اشغال کردند و مدتی است که از ساختمان پارلمان خارج شده و در محوطه به تحصن اعتراض‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

شورای عالی قضایی عراق دیروز، در پی تجمع آشوبگران حامی صدر، در مقابل ساختمان این نهاد، تصمیم به تعلیق کار خود، دادگاه‌های تابعه و دادگاه فدرال گرفت.

این نهاد قضایی بغداد طی بیانیه‌‌ای تصریح کرد که تجمعات و تحصن‌ها مقابل ساختمانش، در راستای فشار آوردن به شورای عالی قضایی برای رای دادن درخصوص انحلال پارلمان این کشور است./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها