روایت چاینا دیلی از تعویق در توافق نهایی برجام

کد خبر: 1172891

چاینا دیلی تاکید کرد که «غیرسازنده» خواندن پاسخ ایران توسط آمریکا، به کم‌رنگ شدن امیدها برای به نتیجه رسیدن توافق احیای برجام انجامیده است.

روایت چاینا دیلی از تعویق در توافق نهایی برجام

چاینا دیلی تاکید کرد که «غیرسازنده» خواندن پاسخ ایران توسط آمریکا، به کم‌رنگ شدن امیدها برای به نتیجه رسیدن توافق احیای برجام انجامیده است.

«غیرسازنده خواندن» آخرین پاسخ تهران توسط آمریکا، خوشبینی‌ها به قریب‌الوقوع بودن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی را کم‌رنگ کرده است.

با وجود فراز و نشیب‌های مذاکرات احیای برجام که از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده است و با توجه به سابقه بد ایالات متحده، تهران همچنان نسبت به تعهد آمریکا برای بازگشت به برجام تردید دارد.

شکاف عظیم میان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن بر سر توافق احتمالی با ایران و سیاست تند و تیز آمریکا در رابطه با این کشور، به موانع موجود بر سر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای افزوده است.

در هشتم آگوست، اتحادیه اروپا متن پیشنهادی خود برای احیای برجام را ارائه کرد. از آن زمان تاکنون ایالات متحده و ایران پاسخ‌های خود به این پیشنهاد را رد و بدل کردند. پس از دور اول رد و بدل شدن جواب‌ها «جوزپ بورل»، رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که پاسخ‌های قابل‌قبولی از دو طرف دریافت کرده است.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران، جمعه اعلام کرد که ایران دیدگاه‌های خود در رابطه با پاسخ آمریکا به پیش‌نویس توافق هسته‌ای احتمالی اعلام کرده است.

وی در این رابطه بیان داشت: «متن ارائه شده، رویکرد سازنده‌ای به برای نهایی شدن مذاکرات است.»

وزارت خارجه ایالات متحده تأیید کرد که پاسخ ایران را دریافت کرده است، ولی این پاسخ‌ را «غیرسازنده» توصیف کرد.

این واکنش ایالات متحده به پاسخ ایران، این فرضیه را تقویت می‌کند که تعویق در رسیدن به توافق نهایی، صرفاً از جانب طرف آمریکایی و به دلیل مشکلات داخلی این کشور و ضعف دولت بایدن در تصمیم‌گیری در این خصوص صورت گرفته است./ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها