رایزنی رئیس موساد با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ایران

کد خبر: 1173626

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته رئیس موساد در سفرش به واشنگتن با مقام‌های آمریکایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

رایزنی رئیس موساد با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ایران

دفتر یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده رئیس موساد در سفرش به واشنگتن با مقام‌های اطلاعاتی و مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده دیدارهای «دیوید بارنیا»، رئیس موساد با مقام‌های آمریکایی از جمله روسای «سیا»، «اف‌بی‌آی»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک این کشور خاتمه یافته است.  

در این بیانیه آمده است: «در جریان این دیدارها، رئیس موساد مطالب اطلاعاتی حساس جدیدی ارائه کرده و تأکید کرد که اسرائیل در شرایطی که ایران دنیا را فریب می‌دهد بیکار نخواهد ماند.»

این ادعاها در شرایطی مطرح شده‌اند که رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته لفاظی‌های خود علیه ایران را افزایش داده‌اند؛ با وجود این، حتی تحلیلگران صهیونیست نیز اذعان کرده‌اند که این رژیم در وضعیتی نیست که بتواند اقدامی برای تغییر دادن برتری راهبردی تهران انجام دهد.

در بیانیه دفتر لاپید آمده مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد است. در این بیانیه آمده است: «آمریکایی‌ها تأکید کردند که به ایران اجازه نخواهند داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند./فارس

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها