ماجرای عجیب ترامپ پس از شکست انتخاباتی!

کد خبر: 1174467

به نوشته یک کتاب جدید درباره ریاست جمهوری ترامپ و ناآرامی‌های پس از آن، در روزهای پس از پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ به یکی از معاون‌هایش گفته بود اصلا از کاخ سفید بیرون نمی‌رود!

ماجرای عجیب ترامپ پس از شکست انتخاباتی!

به نوشته یک کتاب جدید درباره ریاست جمهوری ترامپ و ناآرامی‌های پس از آن، در روزهای پس از پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ به یکی از معاون‌هایش گفته بود اصلا از کاخ سفید بیرون نمی‌رود!

به نوشته روزنامه گاردین، "مگی هابرمن" خبرنگار نیویورک تایمز در کتابی با عنوان " مرد اعتماد به نفس: ساخت دونالد ترامپ و شکست آمریکا" نوشت: ترامپ به یکی از معاون‌هایش گفته بود "هرگز کاخ سفید را ترک نمی‌کنیم. چطور وقتی پیروز انتخابات شدید، می‌توانید کاخ سفید را ترک کنید؟"

شبکه خبری سی.ان.ان که هابرمن در آنجا هم کار تحلیل سیاسی انجام می‌دهد روز دوشنبه گزارش کرد، به بررسی این کتاب که چهارم اکتبر منتشر می‌شود، پرداخته و جزئیاتی جدید درباره پافشاری ترامپ در تمایلش برای ماندن در کاخ سفید با وجود شکست در برابر بایدن منتشر کرده است.

در این گزارش آمده که ترامپ غر می‌زد و از "رونا مک‌دنیل"، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان می‌پرسید"وقتی آرای انتخاباتی من را سرقت کردند چرا باید کاخ سفید را ترک کنم؟"

در این کتاب همچنین آمده است: هیچیک از روسای جمهوری پیش از ترامپ تهدید نکرده بودند که پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌شان در کاخ سفید می‌مانند. تنها مورد نسبتا مشابه مربوط به "مری تاد لینکلن"، همسر آبراهام لینکلن"، رئیس جمهوری فقید آمریکاست که پس از ترور همسرش در آوریل ۱۸۶۵ برای چند هفته معدود در کاخ سفید ماند.

تلاش‌های ترامپ در مورد امتناع از خروج از کاخ سفید با اظهارات عمومی او در کمتر از یک ماه پس از انتخابات به خبرنگاران در تضاد بود چون او گفته بود در صورت تایید پیروزی بایدن "مطمئنا" از کاخ سفید خارج خواهد شد.

ترامپ با وجود تاکید بر تقلب انتخاباتی گفته بود: من این کار را می‌کنم و خواهید دید.

علاوه بر این، کتاب هابرمن ترامپ را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که تقریبا همه افراد حاضر پیرامون خود را طوری آماده کرده بود که حتی با وجود پیروز بایدن او را در کاخ سفید حفظ کنند.

بر اساس این کتاب، در میان کسانی که با آنها مشورت شد، پیشخدمتی بود که هر زمان که ترامپ دکمه قرمز روی میز ریاست جمهوری را فشار می‌داد، نوشابه‌های رژیمی برایش می‌آورد.

طرفداران ترامپ که دروغ‌های او را باور کرده بودند ششم ژانویه ۲۰۲۰ به کنگره آمریکا یورش بردند. کمیته دو حزبی سنا گزارش کرد در جریان این یورش، هفت تن کشته شدند و این اقدام با هدف متوقف کردن تاییدیه پیروزی بایدن بوده است.

دادستان‌های فدرال بعدا جرایم کیفری علیه بیش از ۸۰۰ شرکت کننده در این یورش به راه انداختند که بسیاری در آن محکوم شده و برایشان مجازات حبس در نظر گرفته شد./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها